'הפלס', הבוקר שאחרי

הגר"ש אוירבך על המעצרים: "כאשר יענו אותו - כן ירבה"

על פני העמוד הראשי של 'הפלס', בבוקר שאחרי גל המעצרים של בכירי העיתון, הובא מכתב ישן של מנהיגו הרוחני של 'הפלג', הגר"ש אוירבך - בעד העיתון, לצד התבטאותו על מעצר מקורביו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך (צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

למרות מעצרם של עורך עיתון "הפלס" נתי גרוסמן, סגניו ומנהליו - אשר חלקם שוחררו למעצר בית, עיתון "הפלס" יצא לאור גם הבוקר (שלישי), כמעט כרגיל.

הכותרת הראשית בעיתון מביאה את דבריו של הגאון רבי שמואל אוירבך, המנהיג הרוחני של "הפלג הירושלמי", בתגובה לגל המעצרים של בכירי העיתון וראשי 'הפלג'.

עוד בנושא:

לדברי "הפלס", הגר"ש אוירבך התעניין אחר ההתרחשויות והתבטא - "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

הרב אוירבך הוסיף כי הציבור כבר הוכיח שאינו מתפעל כלל מהרדיפת השונות מצד כל רודפיו ובמהלך היום התעניין במצבם של העצורים.

בהמשך העמוד לא הובאו כלל דברי חדשות כבכל יום, ועורכי העיתון בחרו להביא את מכתבו הראשון של הגר"ש אוירבך שנכתב לפני מספר שנים בנוגע לעיתון "הפלס", בו הוא קורא לתמוך ולחזק את ידי עושי מצווה ולהימנות על קוראיו של עיתון הפלס, עיתון אשר נגדו יצאו במכתב חריף מרן הגראי"ל שטיינמן ומרן הגר"ח קנייבסקי.

שער 'הפלס', הבוקר

בעמוד השני, מכנה את העיתון את גל המעצרים - "מלחמת השתקה", ומציין לקוראיו כי העיתון שהודפס למרות המעצרים מעיד כי המערכת צלחה את הניסיון והתגברה על הקשיים.

בזה אחר זה הובאו אמש חלק מהעצורים לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט בראשון לציון, בעוד מרבית העצורים מתוך 28 שנעצרו לפנות בוקר במבצע רחב ההיקף של המשטרה שוחררו - חלקם בתנאי מעצר בית, ביהמ"ש בחר להאריך את מעצרו של נתי גרוסמן, עורכו הראשי של 'הפלס', בשלושה ימים.

סגן עורך העיתון ישעיהו ויין וכן יוסף חיים גרוסמן, בנו של נתי גרוסמן, שוחררו. מעצרו של אליהו צבי פודרובניק הוארך בשלושה ימים. מעצרו של שמוליק אלישיב, מנכ"ל העיתון, הוארך בשלושה ימים. פעיל הפלג, ישראל טרופר, קיבל שחרור בתנאי מעצר בית מלאים למשך ארבעה ימים. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם מעורבים במשך עשרה ימים, והוא נדרש להפקיד 1,000 ש"ח עד מחר.

המעצרים והמהומות (צילום: דוברות המשטרה)

מעצרו של אליהו צבי פודרובניק הוארך בשלושה ימים, מעצרו של שבתאי פיין, הוארך גם כן בשלושה ימים. מעצרם של פעילי "הפלג הירושלמי" אברהם טריגר ושרגא יברוב הוארך ב-8 ימים. אביגיל-טניה שקולניק, בת 58 מבני ברק, שנחשדה בעבירות של סחיטה באיומים, שוחררה למעצר בית למרות דרישת המשטרה להאריך את מעצרה בארבעה ימים.

במהלך הדיון, התבטא השופט כי מדובר בעדויות חמורות ובהתנהגות שאינה מביישת משפחות מאפייה. השופט טען שהוצג בפניו חומר חסוי שיש בו בכדי לבסס חשד סביר למעורבותו של עורך העיתון, גרוסמן, בחשדות שהועלו כלפיו בגין עבירות של סחיטה באיומים והטרדה.

סנגורו של גרוסמן, עו"ד יאיר גולן התנגד ומחה על עצם הבקשה להאריך את המעצר. לטענתו, מדובר בנסיון לחסל את העיתון לצד עשיית שימוש במשטרה לצרכים פוליטיים, שכן המשטרה למעשה עצרה את כל הצוות הבכיר של העיתון והחרימה את המחשבים של מערכת העיתון זאת במגמה להביא לחיסולו "ללא כל הצדקה תוך פגיעה בחופש הביטוי וללא כל הצדקה ענינית".

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר עו"ד גולן כי "למיטב הבנתי לא היתה כל הצדקה ענינית למעצרו של נתי גרוסמן עורך עיתון הפלס. לפי התרשמותי קיימים כאן שיקולים פוליטיים שמטרתם להביא לחיסולו של העיתון, תוך פגיעה בזכותו של העיתון להביע את עמדותיו - גם אם אינן אהודות בהכרח על כל הציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר