לגנוב בלי להתלכלך

גנבו מרצדס בעזרת... מחשב נייד

שני גנבים צולמו כשהם גונבים מרצדס חדשה ויוקרתית באמצעות מחשב נייד שאפשר להם ככל הנראה להתגבר על מערכת הנעילה המודרנית של הרכב ולגנוב אותו בקלות (רכב)

(צילום: שאטרסטוק)

אם גנב מכוניות נתפס עד היום כאיש בעל ברדס שחור, ידיים מלאות שמן מכונות וכלי פריצה מתברר כי הגנבים המודרניים נזקקים כיום למחשב נייד בלבד.

לפי דיווח של ה"דיילי מייל" הבריטי השבוע, זוג התלונן שנגנבה מחצר ביתו מכונית מרצדס יוקרתית. כשהסתכלו במצלמות האבטחה, לא האמינו למראה עיניהם: שני הגנבים לא השתמשו בשום ציוד פיזי כדי לפרוץ לתוך הרכב. הם פשוט הסתובבו סביב הרכב, כשאחד מהם הצמיד תרמיל — שככל הנראה הכיל מחשב נייד או מכשיר אלקטרוני אחר - לקיר החיצוני של הבית. לפתע דלת המכונית נפתחה, והגנבים פשוט נכנסו ונסעו עימה — אף שהמפתחות נותרו בבטחה על שולחן המטבח בתוך הבית.

על פי ההערכות הגנבים פרצו את מערכת ההתנעה ללא מפתח (Keyless) של המרצדס. מכוניות חדשות רבות מצוידות היום במערכות כאלה: מפתחות שאין צורך להכניס אותם לחריץ המפתח ברכב, אלא רק לקרב אותם לרכב — ואז הדלת נפתחת ואפשר להתניע.

ככל הנראה, הפורצים השתמשו בטכנולוגיה המאפשרת לקלוט מרחוק את האות של המפתחות האלחוטיים שהיו מונחים כאמור על השולחן בתוך הבית, ואז לחקות או להגביר את האות. כך פרצו לרכב וגנבו אותו גם בלי שהמפתחות עצמם יהיו בקרבת מקום.

בחברת מרצדס טענו שהרכבים שלהם מצוידים במערכות אבטחה למניעת מקרים כאלה ושהם לא מכירים תלונות דומות. כבר בשנה שעברה צצו דיווחים על גנבים־האקרים שמסוגלים לפרוץ למחשב המכונית מרחוק, לפתוח את הדלת ואף התניע את המנוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר