שילוב החסידים יפתר?

המלצת המל"ג: להפריד בין נשים לגברים בכל הקמפוסים

כיום, כיתות לימוד נפרדות קיימות בעיקר במכללות החרדיות, אך כעת המלצת המל"ג הינה לעודד את הקמתן גם בשאר הקמפוסים - מה שעשוי לפתור את המכשול שנחשף ב"כיכר השבת" (חרדים בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

כחלק מתוכנית שילוב החרדים באקדמיה עליה עמלים בשנים האחרונות ברשויות המדינה, מתכוונת המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) להמליץ לפתוח כיתות נפרדות לגברים ולנשים בקמפוסים שבאוניברסיטאות השונות.

המלצה זו אינה נדרשת כמובן במכללות היעודיות לציבור החרדי, שם גם כך קיימת באופן מובנה הפרדה זו, אלא לאוניברסיטאות והמכללות הפונות לציבור הכללי ושלומדים בהם גם חרדים רבים.

אך לפי פרסום היום (רביעי) בעיתון 'הארץ', ממליצים כעת מחברי התכנית במועצה להשכלה גבוהה לאפשר גם לסטודנטים שאינם חרדים ללמוד בהפרדה המדוברת.

בהתאם לתכנית זו, עשוי להיפתר המכשול העמוד בפני רבים מחסידי חב"ד וצאנז שבעבר נחשף ב"כיכר השבת" כי הם אינם מוכרים כ'חרדים' לשם קבלתם במכללות החרדיות. במידה ותיושם התכנית החדשה והכיתות הנפרדות ייהפכו לחלק מהנוף בכל אוניברסיטה ומכללה - לא רק אלו החרדיות - יוכלו החסידים ללמוד במקומות אלו.

המלצה נוספת, של חלק מחברי המועצה, היא להרחיב את ההפרדה המגדרית אף ללימודי תארים מתקדמים ולא רק ללימודים לתואר ראשון.

אף שהאפשרות שמרצות לא חרדיות עשויות לטעון כי ההפרדה הזו פוגעת בהן, החברים הממליצים סבורים כי היתרונות הרבים - חברתית ואקדמית - של התכנית החדשה, גוברים על פגיעה זו.

בנימוקיהם הם כותבים: "מודל זה מקטין מאוד את הפגיעה בשוויון הנגרמת מעצם הקמת מסגרות אקדמיות נפרדות לציבור החרדי, ומונע יצירת 'איים' של הפרדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר