לאה גולדין בכתה: "בני כבר לא גיבור" - והשליכה כוס מים

מראש היה ברור כי הדיון היה בנוגע להפקת הלקחים מדו"ח המבקר על מבצע 'צוק איתן' יהיה טעון, אך אף אחד לא צפה את העוצמות הרגשיות ואת גובה הדציבלים. צפו בווידאו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההתפרצות הכואבת (צילום: ערוץ הכנסת. תמונות: Hadas Parush/Flash90)

במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת שדנה בדו"ח מבקר המדינה בנוגע למבצע צוק איתן, התפרצה אמו של הדר גולדין שגופתו נמצאת מאז המבצע בידי חמאס יחד עם גופת אורון שאול, מול הנוכחים - כולל ראש הממשלה נתניהו.

"בני הפך מלוחם גיבור לחוב של גופה - תתביישו לכם", היא אמרה תחילה, אך כשח"כ מיקי זוהר (ליכוד) ענה לה "זה לא בסדר, הטענות שלך מוגזמות", היא החלה לצעוק לעברו בבכי: "חצוף שכמותך. תשתוק", ואף השליכה כוס מים ככל הנראה בשוגג.

גולדין אמרה עוד בדיון: "אילו אמצעים ננקטו כדי שלא יגיעו לחמאס ובכמה מהם השתמשו כדי לחמש את מערך הלחימה הבא? בשם הדם של הילדים שלנו שנשפך במנהרות שהממשלה בונה להם מחדש. אדוני ראש הממשלה, הפכת אותנו לאויב העם".

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדבריה ואמר: "לא אתן תשובה פה על המהלכים להחזרת אורון והדר. כששומעים על חיילים שנופלים, כל חייל, זה קודם כל חורבן למשפחה, זה פגיון בלב. לא רק שלכם, קודם כל שלכם. נעשה הכול כדי להבטיח את העתיד של המדינה באזור רוגש וסוער במינימום מחיר".

לדבריו, "אנחנו בקשר עם המשפחות על בסיס קבוע ואנחנו מוסרים להם את המידע הרלוונטי. אני לא איש בשורות. אני אומר למשפחות את האמת לאמיתה. אנחנו יכולים להמשיך לעשות מהלכים מסוימים ואני מקווה שיאפשרו לנו להחזיר את הדר ואורון לקבר ישראל".

יצויין, כי יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הגיב מאוחר יותר לחילופי הדברים בין גולדין לנתניהו, ואמר: "משפחות שאול וגולדין קיבלו החלטה ערכית נדירה שלא ללחוץ על ממשלת ישראל לשחרר מחבלים תמורת החזרת הבנים. זה לא הופך אותם לפחת ראויים ליחס, בדיוק ההפך. הם הורים גיבורים לילדים גיבורים. עלינו לעשות כל שניתן כדי להשיב את הבנים הביתה. לא עשינו הכל".

עוד קודם, כזכור, תקף ח"כ דוד ביטן (ליכוד) את אילן שגיא, ששכל את בנו ארז ז"ל במבצע, לאחר שזה סיפר כי בקיץ עמד עם שלט ליד משרד רה"מ וקרא לחקור את כשלי המבצע "ואז ביטן ניגש אלי ואמר לי 'לא יעזור לך כלום'". ביטן התפרץ לדבריו וקרא: "אתה שקרן. לא דיברתי איתך".

גם כלפי הח"כים יואב קיש ומיקי זוהר (ליכוד) שמחו על שאלת יו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) לנתניהו, קרא שגיא "תכבדו אותנו ושבו בשקט. אני שילמתי במחיר של הבן שלי. איפה הייתם בזמן המלחמה כשהבן שלי נהרג במנהרה? הבן שלי מתחת לאדמה והם גיבורים".

לעבר ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת), הוא קרא: "מה אתה עושה פה בכלל? איך הכניסו אותך לפה? לך תשבות רעב עם ברגותי".

מיכל קסטן קידר, אלמנתו של סגן אלוף דולב קידר ז"ל שנפל במבצע, פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו במלים הקשות הבאות: "אדוני ראש הממשלה. רצית להנהיג, תנהיג. תפסיק להאשים את כולם במחדלים שלך. איראן, העולם, חמאס. חמאס לא עומד בראש מדינת ישראל. וכן אני יודעת שאני צריכה להאשים את חמאס במווות של בעלי, הם אלה שירו בו, אבל הם לא אחראים עליי, אתה אחראי עליי. אני חושבת שכולנו הרגשנו שכאילו מדברים על הדו"ח, וזה הכל היה הצגה למצלמות. כל אחד אומר ואז צריך להגיב ולכל אחד יש התפקיד שלו. אתם אחראים עליי ולשלושת הילדים שאני צריכה לגדל לבד".

אורית, אמו של עומר חי ז"ל, שנהרג ממטען שהופעל בבית בעזה שבתוכו היה פיר מנהרה במהלך מבצע צוק איתן פנתה אף היא לנתניהו: "הדו"ח קבע כי לא התקיים בקבינט המדיני-ביטחוני כל דיון משמעותי על רצועת עזה. מצטייר כשל חוזר בהפנמת ביקורת ויישום מסקנות. אין לתת לזה להישנות. יש ליישם את הדו"ח. זוהי חובתך המוסרית כלפי אלה שנפלו, שלא נמצא את עצמנו שוב עם אותן מסקנות. מי אחראי על יישום המסקנות?"

נתניהו השיב: "ראש המל"ל", אך חי הגיבה: "ראש המל"ל אמר שלא קרא את הדו"ח, אלא הסגן שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר