מעבדות לחרות

ליל הסדר בלב הכפר הערבי: "לא מוותרים על אף יהודי"

כי לא ידח ממנו נידח. ליל סדר בתנאים בלתי מובנים מאליהם נחוג השנה בלב כפר ערבי. התנאים להיווצרותו החלו לפני לא פחות מ-17 שנה: "הסיפור התברר כמורכב וקשה מבחינות רבות אבל הורגלנו כבר שלא לומר נואש משום מקרה" (חרדים, שיווקי)

כפר ערבי. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

"לפני שבע עשרה שנה", סיפרו השבוע ביד לאחים, "גילו שתי נשים יהודיות וכשרות כי בעודן פעוטות נמסרו לאימוץ מבלי שידעו כלל כי האמא האמיתית שלהן נישאה לערבי עמו התגוררה בכפר ערבי בדרום הארץ".

לפני מספר שנים, אותן נשים החליטו לא לוותר על אמא שלהן. הן הצליחו לאתר אותה, יצרו עמה קשר ואף נחשפו לשתי אחיות נוספות שלהן המתגוררות באותו כפר ערבי. במהלך השנים ניסו השתיים לקרב את אימן ואחיותיהן והצליחו לשמור איתן על קשר.

לאחרונה החל מצבה של האם להתדרדר מבחינה רפואית והיא הפכה לחולה סיעודית. "הבנות פנו אלינו אל יד לאחים בבקשה לנסות לסייע לאמן לשוב ליהדות על מנת שתוכל לכל הפחות להשיב את נשמתה לבוראה כשהיא שבה ליהדותה", אומרים ביד לאחים. "כמובן שיצרנו קשר מיד עם האם ובנותיה. הסיפור התברר כמורכב וקשה מבחינות רבות אבל הורגלנו כבר שלא לומר נואש משום מקרה. והתחלנו בתהליך שיקום עם עובדת סוציאלית מטעמנו שמסייעת להן מבחינה נפשית ומחזקת את זהותן היהודית".

כחלק מהתקרבותן ליהדות בליווי יד לאחים, ביקשו הבנות המתגוררות בכפר הערבי בדרום הארץ לחגוג את פסח כהלכתו, ככל שהדבר רק ניתן. ביד לאחים התגייסו למשימה, ורכב מיוחד עם הגיע בערב החג לפאתי הכפר בו מתגוררות הבנות, נפגש איתן והעביר להן מצות מצווה ושאר צורכי הפסח כדי שתוכלנה לערוך בסתר את ליל הסדר הראשון שלהן בכפר כהלכתו.

המוטו של יד לאחים: "לא מוותרים על אף יהודי" – שוב קיבל ביטוי מופלא ומוחשי. ביד לאחים מבטיחים כי הסיפור רק תם אך לא נשלם וכי לא ינוחו ולא ישקטו עד השבתן המלאה של האם והבנות לעם היהודי באורח מלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר