הפתעה בארה"ב

הלווין מציג: במתקן הגרעיני בצפון קוריאה משחקים בכדור עף

הלווינים המנטרים פעילות בצפון קוריאה, הופתעו לגלות כי במתקני הגרעין עסוקים במשחקי כדור עף במקום לתכנן את הניסוי הגרעיני הבא. הטעיה או אמת? (חדשות, בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

מומחים אמריקאים שבחנו את תמונות הלווין מהאתר בו עורכת צפון קוריאה את הניסויים הגרעיניים, הופתעו לגלות כי במתקן מתקיימים משחקי כדור-עף. המומחים בוחנים כל העת צילומי לווין מהאתרים החשודים בצפון קוריאה בכדי לבחון את התקדמות הניסויים הגרעיניים של פיוניאינג, הצילומים המלמדים על משחקי כדור עף במתקן צולמו ביום ראשון האחרון.

ג'ו ברמודז, מומחה פעיל בארגון "צפון 38", העוקב אחרי המתרחש בצפון קוריאה אמר: "אנחנו רואים שבשלושה מקומות באזור המנהל העיקרי בתוך המתקן – באזור התמיכה, במרכז הפיקוד ובאזור השומרים ליד מרכז הפיקוד – מתנהלים משחקי כדורעף".

להערכתו של ברמודז, המשחק בכדור-עף במתקן אפשרי משתי סיבות. האחת, שהעובדים באתר נמצאים כעת בעמדת המתנה לקראת אישור לביצוע ניסוי גרעיני נוסף, ואפשרות שניה היא שצפון קוריאה מבקשת לבלבל את הלווינים העוקבים כל העת אחר הנעשה במתקנים הגרעיניים במדינה.

יצוין, כי בחודשים האחרונים גוברת המתיחות בין המערב לצפון קוריאה שביצעה כמה ניסויים בטילים בלסיטים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים ובמערב גובר החשש כי הצפון תבצע ניסוי גרעיני נוסף, שישי במספר עד כה. בארה"ב התריעו בפני צפון קוריאה כי תיתקל בתגובה קשה אם תבצע ניסוי גרעיני נוסף.

יו"ר בית הנבחרים האמריקני פול ראיין אמר הערב (רביעי) כי ארצו חייבת לשמור על אופציות צבאיות במאבק מול צפון קוריאה, איננו רוצים ליישם אופציות צבאיות, אך הן תשארנה פתוחות.

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי שגרה הערב מסר לצפון קוריאה ובתדרוך לכתבים אמרה: "אנחנו לא מחפשים מלחמה, אז אל תנסו לתת לנו אחת כזאת, הכדור נמצא בידיים שלהם, הם לא צריכים לנסות ולפעול בנקודה הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר