משנה מקום

מחשש למתקפה נוספת: מטוסי אסד הועברו לקרבת בסיס רוסי

תקיפת הטומהוקים האמריקנים שהשמידו לפני כשבועיים 24 ממטוסי צבא אסד, ואזהרת ארה"ב כי הוא ישלם ביוקר על שימוש חוזר בנשק כימי - עושות את שלהן (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחד המטוסים שהופצצו ע"י ארה"ב (תמונות: מתוך פייסבוק, Anna-news)

המשטר הסורי העביר את מרבית מטוסי הקרב שלו לבסיס בלטקייה, בסמוך לכוחות הרוסים, מחשש לתקיפה אמריקנית נוספת.

הצעד נעשה בעקבות מתקפת הטומהוקים של חיל האוויר האמריקני על בסיס שאראט לפני כשבועיים, בתגובה לטבח הכימי באידליב, בה הושמדו 24 מטוסים סוריים.

שיגור הטילים האמריקנים בסוריה (צילום: צבא ארה"ב)

רוב הכוחות הרוסיים שמסייעים למשטר אסד שוהים בקרבת המיקום החדש של מטוסי צבא אסד שעדיין בכושר מבצעי, בסיס חמימים, אחד משני הבסיסים העיקריים של הצבא הרוסי בסוריה, לצד הבסיס הימי בטרטוס.

בעבר דווח, כי הרוסים אף הציבו מערכות הגנה אווירית מתקדמות בחמימים. לפי הדיווח ב-CNN, המשטר בדמשק ביצע את המהלך במטרה שהאמריקנים יחששו לתקוף שוב כל כך קרוב לרוסים - כשלפני התקיפה המדוברת הודיעה כזכור ארה"ב לרוסיה על כוונתויה כדי שלא להיפגע ממערכות ההגנה שלה.

מראה חלק מהבסיס שניזוק במתקפת הטומהוקים

בימים האחרונים לא שללה ארצות הברית את האפשרות כי תתקוף שוב את אסד אם הוא מצידו יתקוף שוב בנשק כימי. "אם הם ישתמשו שוב בנשק כימי, הם הולכים לשלם על כך מחיר מאוד יקר", אמרו בממשל האמריקני.

אתמול, בתדרוך לכתבים, אמר קצין בכיר בצה"ל כי על המידע המאומת שבידי ישראל "ירי הגז בוצע בהוראת קצינים בכירים במשטר אסד, שנותרו לו כמה טונות בודדות של נשק כימי", שרוסיה תפסה בסוריה את מקומה הדומיננטי של טהרן וכי ישראל קוראת לאו"ם לפרוס מחדש כוחות או"ם בגולן הסורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר