ראש הישיבה מצרפת מבקר בישראל

הרב דניאל היימן, ראש ישיבת "מקור ישראל" עפיניי, פריז – צרפת, הגיע בימים האחרונים לביקור בזק בישראל, זאת על רקע סיבובי הבחירות לנשיאות, המתיחות בעקבות פיגועי הטרור והשאלות העומדות לפתחה של יהדות צרפת (חרדים)

(צילום: המייל האדום)

הרב דניאל היימן, ראש ישיבת "מקור ישראל" עפיניי, פריז – צרפת, הגיע בימים האחרונים לביקור בזק בישראל, זאת על רקע סיבובי הבחירות לנשיאות צרפת, המתיחות בעקבות פיגועי הטרור והשאלות העומדות לפתחה של יהדות צרפת.

הרב היימן נחשב מהדמויות המרכזיות ביהדות החרדית של צרפת בעשורים האחרונים. ישיבתו, ישיבת "מקור ישראל" בעפיניי שליד פריז נחשבה לפורצת דרך בעולם הישיבות הצרפתי, ובשעתו עיצבה דור שלם של בני תורה המבוססים בצרפת עד היום. בשנים האחרונות, החלה הישיבה לקלוט גם בני ישיבות מארץ ישראל הבאים ללמוד תורה מפיו.

הקהילה החרדית בעפיניי, שנתייסדה בשעתו על ידי גרעין מתלמידיו של הרב היימן, מחזיקה – מעבר לישיבה ולכולל האברכים – גם מוסדות חינוך עצמאיים, הכוללים בית ספר לבנות ובית ספר לבנים, גני ילדים ושאר מיזמים בתחום החינוך. הקהילה גם מקיימת שיעורים באופן סדיר לנשים, ולבעלי בתים מפריז וסביבתה המעוניינים להעמיק את התודעה היהודית. מבחינה זו, קהילת עפיניי היא דוגמא יוצאת דופן לקיום יהודי עצמאי בצרפת של ימינו.

יצויין, כי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה ביום חמישי האחרון את הנתונים אודות האוכלוסיה היהודית בעולם. מהנתונים עולה כי יהדות צרפת היא השלישית בגודלה בעולם – לאחר יהדות ישראל וארה"ב, ומונה כחצי מיליון נפש.

הרב היימן הוא תלמידו של הגרי"ד סולובייצ'יק זצ"ל – ראש ישיבת בריסק בירושלים. עמדותיו בענייני השעה מהדהדות בחלל יהדות צרפת מזה שנים רבות. לאורך עשרות השנים האחרונות, התבססה דמותו כדמות רבנית בעל טווח ראייה רחב, כאשר מעבר לתפקידו בראשות הישיבה הוא מספק גם תובנות והכרעות בבעיות הזמן של יהדות צרפת, מתוך הבנה למצב המשתנה, ומישוש הדופק הצרפתי. הוא ידוע כמי שנוקט דעה נחרצת בשאלת עליית יהודי צרפת ארצה.

לדעתו, אין ערך עצמי בעלייה ארצה למי שאינו בטוח כי הדבר יועיל לו מבחינה רוחנית. עמדה זו מתחדדת לנוכח הקשיים הרבים הרובצים לפתחם של העולים הצרפתיים, כאשר רבים מהם אינם מצליחים להיקלט כראוי בארץ – הן מבחינת מוסדות לימוד, קשרים חברתיים, והמנטליות המאוד שונה.

בתקופה האחרונה בפרט - עקב הבחירות לנשיאות צרפת והמתיחות הגואה סביב הבעיה המוסלמית באירופה, והאנטישמיות שבצרפת – שאלת העלייה ארצה נצבעת כל הזמן בצבעים חדשים. הרב היימן נחשב לאחת הדמויות הבולטות בקרב יהודי צרפת החרדיים הרואים את דור ההמשך שלהם ממשיך להתבסס בחוץ לארץ.

בואו של הרב היימן ארצה לרגל שמחה משפחתית בבית בנו הרב בנימין היימן, ראש ישיבה בירושלים - מעורר עניין גדול בקרב יהודי צרפת החיים כיום בארץ, כמו גם בקרב בוגרי ישיבתו הרבים, ישראלים כצרפתים. הרב היימן יקיים שיעור מיוחד ביום שני בערב בהיכל ישיבת "דרך חכמה" בהר נוף. השיעור יהווה גם מפגש לדורות שלמים של בוגרי הישיבה, ישראלים וצרפתים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר