מאכזב את החרדים

ליברמן מברך את בג"ץ: "אפשרות לבלות בשבת"

החלטת בג"ץ המתירה את המשך חילולי השבת בת"א מסעירה - לפחות כלפי חוץ - את יהדות התורה וש"ס הדורשות כעת לאשר את 'חוק השבת', אך ליברמן עלול לסכל את כוונתם (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שר הביטחון ליברמן. ארכיון (צילום: Gili Yaari / FLASH90)

בעוד ההודעות היוצאות מלשכותיהם של כל חברי הכנסת מהסיעות החרדיות מתחרות ביניהם בניסוח התוקפני והמאיים בעקבות החלטת בג"ץ אתמול להתיר את המשך חילולי השבת בתל אביב, שר הביטחון אביגדור ליברמן מהלל הבוקר (חמישי) את בג"ץ.

בפוסט שפרסם בפייסבוק כותב יו"ר ישראל ביתנו: "אני מברך על החלטת בג"ץ לאשר פתיחה של מרכולים ומתחמי מסחר בתל אביב בשבת. מדובר בחוק עירוני מידתי המאפשר, מצד אחד, לשמור על השבת כיום מנוחה, ומצד שני מעניק לאזרחים רבים מאוד אפשרות לבלות בשבת על פי רצונם ודרכם".

לתל אביב יש אופי מסוים שהתפתח מאז קום המדינה, ואין שום סיבה שהמדינה תתערב ותפגע במרקם העירוני שהתגבש", הוא מסיים.

דרעי מדבר על עמדתו בענין חילולי השבת בתל אביב בראיון ל"כיכר השבת" (צילום: ישי כהן)

אף שמראש ראשי המפלגות החרדיות לא ספרו את אצבעותיהם של ששת חברי סיעתו של ליברמן כמי שיורמו בעד חוק שבת עתידי אודותיו הם מדברים כעת, הודעתו זו של ליברמן בהחלט עשויה ליצור סחף קואליציוני שיגרום גם ליו"ר 'כולנו' השר כחלון להתנגד לחוק זה אותו הם דורשים כעת לאשר בהצבעה בכנסת.

תגובה כואבת להחלטת בג"ץ נשמעה היום מפי רבה של העיר תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו: "פתיחת המרכולים נותנת לנו הרגשה כאילו אנו זרים בעיר שלנו. אתם לא מכירים את תל אביב, יש בעיר עשרות בתי ספר דתיים והיא אינה עיר חילונית כפי שהיא מצטיירת. הכשרת פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת התאפשרה משום שעבריינים עברו על חוקי העזר העירוניים", אמר הרב לאו בראיון לקול ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר