בין הזמנים

המשטרה ממליצה: כך תטיילו באופן בטוח

לנוכח ימי בין הזמנים במשטרה יוצאים ברשימת המלצות כיצד לטייל בצורה נכונה ובטוחה שתמנע מקרים של איבוד דרך, פציעות או מצבים מסוכנים שנגרמים מהכנה לקויה (תיירות)

אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במשטרה החליטו לפנות לציבור החרדי לקראת ימי בין הזמנים של חופשת הפסח ולאחריה המהווים אתגר גדול לנופשים ולמטיילים. הטיולים מהנים לכלל בני המשפחה, ולשם כך קיימים כללים שתפקידם למנוע פגיעה בהנאה על מנת שהחופשה לא תסתיים חלילה באסון.

במשטרה אומרים כי מניסיון השנים שעברו, עולה כי חלק גדול מאירועים חריגים שהתרחשו בימי 'בין הזמנים' ובחלקם כאלה שעלו בחיי אדם נמצא כי הסיבה העיקרית היא, "אי שמירה" על כללי התנהגות ובטיחות החל מנהיגה שאינה זהירה בדרכים, וכלה בטיולי אתגר בשטחי טבע שונים ללא הכנה וללא הצטיידות מתאימים.

"למרות ששוטרי משטרת ישראל בכל מחוזות המשטרה ואנשי יחידות החילוץ פועלים בהיערכות מוגברת בימי 'בין הזמנים' עדיין ישנן מטיילים שמכניסים את עצמם לסיכון גדול הגובר בסכנת חיים ממש. משטרת ישראל פונה בקריאת קודש של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ומבקשת בכל לשון של בקשה לשמור ולהקפיד על ההוראות הבאות במטרה לחסוך בחיי אדם", נאמר בהודעת המשטרה.

להלן כללי בטיחות לטיולים באתרי הטבע על פי המלצת המשטרה:

  1. יש להכין היטב את מסלול הטיול בין אם מדובר בנסיעה לאתרים שונים, ובין אם מדובר בטיול בחיק הטבע.
  2. ההכנה כוללת את הכרת המסלולים, משך הזמן של כל מסלול ומסלול והוראות של האחראים לגבי שעות הכניסה אליהם כמופיע בפרסומים פומביים.
  3. 'בין הזמנים' חל השנה בתקופה חמה ולכן חובה להתעדכן בתחזית מזג האוויר ולבדוק האם המסלול מתאים בתאריך הטיול המתוכנן.
  4. חלה חובה לבדוק מה רמת קושי המסלול והאם הוא משפחתי או למיטיבי לכת בלבד.
  5. כדאי להצטייד במים בכמות מספקת לפחות 3 ליטר לכל מטייל. (המומחים ממליצים על לפחות ליטר מים לכל שעת הליכה). במהלך הטיול כדאי מאוד לאכול אכילה קלה, פחות ממתקים ומלוחים ויותר פירות.
  6. יש להצטייד בלבוש מתאים הכולל: נעלים סגורות, ביגוד קל, כובע חובה ונעלי הליכה ורצוי להשתמש בקרם הגנה.
  7. על מנת למנוע חרדה מיותרת יש לעדכן בני משפחה/חברים על מסלול הטיול המתוכנן ועל הזמנים בו הוא אמור להתקיים ומתי צפי החזרה.
  8. יש להצטייד בטלפון נייד כשהסוללה מלאה ואמצעי הטענה ונייד ובטרייה נוספת לטיולי שטח.
  9. יש להצטייד בפנסים וסוללות רזרביים למקרה ונתקעים בלילה ולסימון לכוחות המחלצים.
  10. יש לתכנן את אורך וזמן המסלול, כך שיסתיים לפני רדת החשיכה.
  11. יש לנוע בשבילים מסומנים ובלבד, לא לסטות מהם ובוודאי לא להיכנס למקומות המסומנים בסימני אזהרה שונים של צה"ל או רשויות אחרות.
  12. לינה רצויה רק בחניון מסודר בלבד.
  13. במקרה של אירוע חירום בשטח נא להתקשר למוקד 100 ולפעול על פי הנחיית המוקד. אם אין קליטה, לנסות להגיע בבטחה למקום גבוה ולהתקשר.
  14. במקרה ובכל זאת החשיכה ירדה ואתם בשטח לא מוכר בשום מקרה לא להמשיך ולטייל עד לשעות האור מחשש לנפילה ממצוקים לתהום. יש לנסות ולהזעיק עזרה ע"י חיוג למוקד 100 של משטרת ישראל.
  15. לטייל בזוגות ומעלה, לא לטייל באתרי טבע לבד בחשיכה.
  16. לנופשים בחופי הים, יש להישמע להוראות המצילים ולא להיכנס למקווי מים וים במקומות בהם אין שירותי הצלה, או לחילופין לאחר סיומם של שירותים אלו.

מטיילים זכרו: שמירה על כללים נכונים הוא המתכון הבטוח ביותר לימי 'בין הזמנים' ולטיולים מהנים עם בני המשפחה והחברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר