צפו בווידאו

מרתק: משאו החינוכי של הגרב"מ אזרחי

חבר המועצת וראש ישיבת "עטרת ישראל" הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ריתק במשא חינוכי מאלף, מאות ר"מים, משגיחים ומרביצי תורה בישיבות קטנות בבני ברק • צפו במשא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שוקי לרר)

חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת "עטרת ישראל" הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ריתק אמש (רביעי) במשא חינוכי מאלף, מאות ר"מים, משגיחים ומרביצי תורה בישיבות הקטנות בבני ברק, שהשתתפו ביום העיון השנתי שנערך על ידי מרכז 'הקשיבה' שע"י עיריית בני ברק במרכז הכנסים בחפץ חיים.

בתחילה הציג איש החינוך הרב רפאל גרינמן מה הם הכלים והדרכים ליצירת קשר וחיבור נכון על מנת שבחור ירגיש שהוא מחובר למהות הישיבה ועולמה של תורה וכן שיחוש ממש כי צוות הישיבה אכן חושב עליו ואכפת לו ממנו.

את היום הנחה הרב אברהם קורנפלד, רכז הישיבות. מ"מ ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין הביא את דבר העירייה והזכיר את מנהל המרכז הרב אברהם פדר שעושים רבות בטיפול למען הבחורים.

בהתרגשות אדירה קיבל הקהל את ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב"מ אזרחי שנשא את המסע המרכזי של יום העיון.

במשאו החינוכי עמד ראש הישיבה על כך ש"ישנו בחור שיכול להיות בעל כשרון ויכולות בלי עין הרע אבל מתקשה להקשיב למה שמדברים איתו. ומצינו לזה דוגמא מכלב בן יפונה, שהתחילו עם ישראל להתלונן על משה רבינו, שהוציא אונו ממצרים וכו' ואז אמר להם להם רק זה?! גם הביא לנו את המן וכו' ואומרים חז"ל שעשה להם 'טריק' שהיה נראה להם שממשיך להתלונן, שתקו. ואז אמר את דברי השבח. נמצנו למדים שיש לדעת מתי ואיך לדבר".

עוד הוסיף הגרב"מ וסיפר על "ה'אלתר מסלבודקה' המיתולוגי שצם בסתר בכל פעם שאחד התלמידים לא למד מספיק חזק, ופעם אחת אשתו הרבנית ביקשה שיתאספו חשובי הישיבה למנוע את הצום של ה'אלתר' כי צם ובאותו היום קיבל עליו צום גם ליום למחרת.

"ישבו והחליטו שאחד ינסה לדבר עם ה'אלתר'. למחרת ניגש אליו ושאלו מה נשמע ושאלו מדוע הרב צם, ענה לו ה'אלתר' שבחור פלוני לא לומד מספיק, אמר לו הבחור אבל אני ראיתי שהוא עשה מעשה טוב, אמר ה'אלתר' אם כך בא נלך לאכול. כך הרב בישיבה צריך להרגיש כל תלמיד ותלמיד".

בהמשך היום נערך פנל שו"ת על הסוגיות החינוכיות המאתגרות של דורינו בהשתתפות המחנכים הרב משה בלוי, הרב הוניגסברג והרב שלמה שטרן. את הפאנל הנחה הגאון רבי צבי לפקוביץ ששאל מתוך ניסיונו החינוכי וכן שאלות מתוך הקהל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר