כצפוי

הבלגן התחיל: סלקום מוזילה את המחירים

בעקבות תכנית ההטבות של כחלון שתוריד גם את המס על המכשירים הסלולריים, החליטו בסלקום לא להמתין בלי מכירות עד לאישור התכנית ולהוריד את המחיר באופן מיידי (צרכנות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

בהמשך לחתימתו של שר האוצר, משה כחלון, אתמול (ד') על צו לביטול מס הקנייה על טלפונים סלולריים מה שצפוי להוריד את המחירים לאחר אישור התכנית בכ-15%, מדווחת היום סלקום כי תוזיל החל ממחר ב-15% את מחירי הטלפונים הנמכרים אצלה מבלי להמתין לאישור התכנית.

יוני סבג, סמנכ"ל השיווק של קבוצת סלקום מסר בתגובה: "כשחקן מוביל בשוק הסלולר הישראלי הרואה את טובת הצרכן לנגד עיניו, החלטנו להוריד את מחירי המכשירים הסלולריים כבר ממחר בגובה מס הקניה ואף מעבר לכך. הצרכן הישראלי הוא זה שצריך ליהנות מביטול מס הקנייה. זו בשורה לצרכנים, ובדומה למהפכות שעשינו בתחומים אחרים שהובילו להוזלות משמעותיות, גם כאן אנו הראשונים להביא את השינוי".

מעבר לניסיונה של סלקום לצייר את עצמה כחברה "חברתית" תוך ניסיון להשכיח ממנו הצרכנים את העובדה שבמשך שנים גבתה החברה יחד עם שאר חברות הסלולר סכומי עתק מהלקוחות עד לרפורמה שהורידה את המחירים לרף השפוי, בחברה יודעים שכרגע הצפי לרכישת מכשירים סלולריים נמוך במיוחד שכן רוב הציבור יעדיף להמתין לירידת המחירים הצפויה והחברות בכל מקרה ייתקעו עם המלאי שיש להם ויצטרכו למכור אותו במחיר המוזל, כך שההוזלה היא שיקול עסקי טהור.

כיום משלמים תוספת מס של כ-15% מעלות המוצר + המשלוח וכן תוספת של 17% מע"מ על ייבוא מחו"ל. כעת המס יבוטל, גם לייבוא אישי של צרכנים וגם ליבואנים מסחריים. עקב כך צפוייה הוזלה בשוק הסמארטפונים בישראל, אך מחירי ישראל עשויים להיות גבוהים יותר ממחירי חו"ל בשל תשלום המע"מ.

הפסד ההכנסות למדינה מהמהלך מוערך ב-450 מיליון שקל לשנה, אם כי בשל המחירים רבים לא דיווחו על המכשירים שייבאו הן במסלול הפרטי והן המסחרי.

שר האוצר משה כחלון מסר בהודעה לעיתונות: "במסגרת תכנית 'נטו משפחה', חתמתי על צו שמוריד את מחירי מוצרי הסלולר בעשרות אחוזים. זו בשורה לצרכנים ולמשפחות. כולנו יודעים מה הם המחירים האמתיים של המוצרים האלו בחו"ל ולא נשלים עם המחירים הגבוהים שגובים כאן. במקום שבו ניתן להפחית מסים מבלי לפגוע בתעשייה המקומית – נעשה זאת, במטרה להוזיל את המחירים לצרכנים ולהקל על משפחות עובדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר