בשל השבת

בנט החליט: חופשת ל"ג בעומר תדחה ביום

בשל בקשתו של הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו החליט שר החינוך בנט, להזיז את יום החופשה המתוכנן מיום ראשון ליום שני ובכך למנוע חשש חילולי שבת במדורות (בארץ)

(צילום: יעקב לדרמן)

בשל חשש חילול שבת, החופשה במוסדות החינוך בחג ל"ג בעומר תידחה ביום אחד, מיום ראשון, יום ל"ג בעומר האמיתי ליום שני, כך החליט הבוקר (ו') שר החינוך נפתלי בנט.

השינוי מתבצע כשלושה שבועות לפני המועד המתוכנן בעקבות בקשתו של הרב הראשי דוד לאו, אשר פנה לשר החינוך כבר לפני כמה חודשים בבקשה לדחות את החופשה, כדי למנוע מהילדים להדליק את המדורות במוצאי השבת, דבר שיגרום לחלקם להחל את ההכנות להדלקה כבר במהלך השבת. הרב ציין כי רבים חושבים בטעות שזו מצווה להדליק את המדורות וכי אין מניעה לחלל שבת בגללן.

ממשרד החינוך מסרו כי ההחלטה התקבלה על מנת לאפשר לציבור ההורים שומרי השבת לחגוג עם ילדיהם בצורה נוחה יותר. "השבת יוצאת רק בשמונה בערב, ולהתחיל מדורה עם הילדים בשעת לילה מאוחרת זה לא סביר ולא הוגן. הפתרון של העברת החג ליום ראשון בערב הוא נוח יותר לכולם, ובמיוחד לציבור הגדול של שומרי שבת והתלמידים הדתיים במערכת החינוך".

במשרד החינוך פנו לארגוני המורים על מנת להסדיר את השינוי, ויפעלו מול המורים כדי לגלות גמישות בלוח החופשות. בעבר כבר היה תקדים דומה ושר החינוך דאז, שי פירון הזיז אף הוא את יום החופשה ליום שני.

בינתיים נראה כי גם המורים פחות מרוצים. מארגון יציגים (חדר מחנכים) נמסר: "בנט ממשיך להיות מנותק מ-173 אלף עובדי ההוראה בישראל! דחיית חופשת ל"ג בעומר ליום שני בהתראה כה קצרה מהווה פגיעה כלכלית בעובדי הוראה רבים שהזמינו חופשות בארץ ובחו"ל ועכשיו נדרשים לשלם דמי ביטול בעקבות השינוי. המצב בו קיימים איגודים עם המורים ומורים בלי איגודים הוא חמור פעם נוספת הסתדרות וארגון המורים נכשלו בהגנה ובייצוג עובדי ההוראה כאשר אפשרו את הדחייה ללא הסדרה מלאה של העניין. בעקבות הדחייה אנו דורשים לאפשר לכל עובד לבחור את יום החופשה של לג בעומר, ראשון או שני לבחירתו ולבטל את איסור יציאה לחו"ל במהלך שנת הלימודים".

מי שעוד ייאלצו להתמודד עם החלטת משרד החינוך הם 390 בתי חב"ד בישראל. כבכל שנה הספיקו שליחי חב"ד כבר להתקשר עם שלל אומנים מהשורה הראשונה ושריינו אולמות בהם הם מקיימים את ההפנינג המסורתי שהם עורכים לילדים סביב תכני ל"ג בעומר. "החלטת משרד החינוך תפסה אותנו בהחלט בסיטואציה מורכבת. כבר בתחילת השבוע נקיים דיון מסודר עם כל שליחינו כדי למצוא את הפתרונות המתאימים לכל יישוב. דבר אחד בטוח- גם השנה, כרבע מיליון ילדים ישתתפו ב-800 התהלוכות שאנו עורכים", מבטיח הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף הסניפים של צעירי אגודת חב"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר