"לא צריכים לחלל את השבת"

הראשון לציון: "יש לאחר את הדלקת מדורות ל"ג בעומר"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף קורא לאחר בכמה שעות את ההדלקה של מדורות ל"ג בעומר החל במוצ"ש בכדי למנוע חילולי שבת • "גם המשטרה שימנעו מחילולי שבת" • האזינו לדבריו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: איציק בלינקו, רומא)

בכל שנה כש'ל"ג בעומר' חל במוצאי שבת עולים שוב ושוב הטענות והחששות לחילולי שבת מצד גורמי הביטחון ושאר הגורמים הנערכים למאות אלפי העולים לציון הרשב"י בהר מירון. הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף קובע היום (שישי) כי אין היתר לחילולי השבת וכי יש לדחות את ההדלקות במספר שעות לאחר צאת השבת.

בפינתו ההלכתית ב'רשת מורשת' אמר הגר"י יוסף: "יש לדחות את ההדלקות לשעת לילה מאוחרת בצאת השבת בכדי למנוע - חס ושלום - חילולי שבת".

הראשון לציון משבח את חסידות בויאן שרגילה להדליק בצאת הכוכבים ומדליקה באיחור של כמה שעות ואמר: "גם כן חסידות בויאן (ההדלקה הראשונה בציון הרשב"י. י"כ), נודע לי שהם מאחרים את ההדלקה למאוחר הלילה בכדי למנוע את חילולי השבת".

"אין שום סיבה לחלל שבת", קבע הרב הראשי והוסיף, "אין פה שום 'פיקוח נפש'. לכן, גם המשטרה שימנעו מחילולי שבת מיותרים, דבר שלא פיקוח נפש".

הרב מזהיר את הציבור: "כולם ימנעו מלהכשיל את הרבים בחילול שבת, זה סך הכל מנהג חשוב וטוב, אבל לא בשביל זה צריכים לחלל את השבת, אין פה שום פיקוח נפש, לכן לאחר את ההדלקה כמה שאפשר בכדי למנוע חילולי שבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר