האנטישמיות באירופה

הרב ברל לזר: "אם לה פן תיבחר - היהודים יצטרכו לעזוב את צרפת"

הרב ברל לזר תוקף את האנטישמיות בצרפת ואמר כי היהודים ייאלצו לעזוב את המדינה במידה ומארין לה-פן תיבחר. בנוגע לאנטישמיות ברוסיה, הוא מרגיע: "זה לא סוף העולם" (בעולם)

מארין לה פן (צילום: שאטרסטוק)

רבה הראשי של רוסיה, הרב ברל לזר, התייחס לתופעות האנטישמיות בתקופה האחרונה ברוסיה ואמר כי "מדובר בטיפה בים, הן לא סוף העולם". אולם מנגד, בהתייחסו לבחירות בצרפת אמר כי "אם מארין לה פן תיבחר לנשיאת צרפת, על היהודים לעזוב את המדינה".

לדבריו: "המצב באירופה מאוד מדאיג. לא רק בגלל נושא המהגרים אלא גם בגלל שהאוכלוסיה הכללית הולכת לכיוון של הקצנה. הדוגמא הכי טובה לכך היא עלייתן של מפלגות הימין הקיצוני". את הדברים אמר הרב לזר במסגרת כנס לימוד FSU בהשתתפות 2,000 יהודים.

הרב לזר, הידוע כמקורב מאוד לנשיא פוטין, אמר כי "היחס ליהודים ברוסיה מצוין, ואני גם מקווה שהמצב הזה ימשיך ככה. אין אנטישמיות ברוסיה ברמה המוסדית, וכמובן שהמצב היום הרבה יותר טוב ממה שהיה. לעומת גורבאצ'וב וילצין שלא היו מעוניינים לשמוע על מצב היהודים ברוסיה, פוטין היה הראשון שדיבר על כך שלאנטישמיות אין מקום ברוסיה. הוא היה הראשון לצאת באופן פומבי כנגד האנטישמיות, ועשה הכי הרבה בשביל היהודים ברוסיה. זה לא מובן מאליו".

הרב לזר התייחס לאמירות האנטישמיות של חברי פרלמנט רוסים ואמר כי "זה בסך הכל טיפה בים. ההתבטאויות הללו כמובן לא ראויות אבל הן גם לא סוף העולם. המטרה שלנו היא להיות עם אצבע על הדופק ולהעלות את הסוגיות ברמה המדינית כדי להגן על הקהילה היהודית. עלינו לשתף פעולה עם הממשלה, כל עוד היא מגנה עלינו".

בהמשך, הוא התייחס לתחקירים שהציבו אותו כדמות מקשרת בולטת במערכת היחסים בין אנשי טראמפ ואנשי פוטין, ואמר כי "אני לא אוהב שמחפשים בכוח את הקשרים בין טראמפ לבין חב״ד או ליהודים בכלל. זה מצוין שאיוונקה טראמפ יהודיה, זה מעולה שהנכדים שלו יהודים, אבל לא מעבר לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר