מ'כיכר' ל'יתד', ברמז

מחר יוכרע: האם מרן הגראי"ל שטיינמן ישתתף בכינוס השנתי

'יתד נאמן' כתב במרומז על הקדמת כינוס 'לב לאחים' בגלל 'הפלג' - כפי שנחשף ב'כיכר השבת'. שאלת השתתפותו של מרן הגראי"ל שטיינמן בכינוס - תוכרע רק מחר (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן בחג פסח האחרון (באדיבות המצלם)

"שיקולים שונים מענייני הכלל נדרשו לשולחנו של מרן ראש הישיבה שליט"א", בנוסח חריג יחסית, נרמז ב"יתד נאמן", של יום שישי האחרון על הסיבה לשינוי בלוח הזמנים של הכנס השנתי של "לב לאחים", שדווח לראשונה ב"כיכר השבת".

כזכור, בשבוע האחרון הוחלט במפתיע בהנהלת ארגון הקירוב "לב לאחים" על הקדמת שעות הכנס השנתי הענק בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל - וכעת, בעקבות ההקדמה, הוא צפוי להסתיים בשעות הערב, כאשר "מעמד דבר מרנן ורבנן" - גולת הכותרת של האירוע - תערך בשעה 17:30.

האזכור המרומז כוון לסיבה כלדהלן, כפי שדווחו פרטיה ב"כיכר השבת": בימים האחרונים התלבטו ראשי הארגון האם ליצור שינויים במועד האירוע המתוכנן, זאת בעיקר עקב העובדה שבאולם סמוך ייערך בדיוק באותו היום כינוס "וכתבתם" המזוהה עם הפלג הירושלמי, תוך חשש שההימצאות של כלל הציבור באותו הזמן באותו האזור עלולה לגרום למתח מסויים זאת בעיקר לאחר ההתרחשויות בשבועות האחרונים וההפרעות החמורות לסדר הציבורי במהלך אירועי הפלג הירושלמי ולאחריהם.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת" מיד לאחר חג הפסח נועצו בשאלה זו ראשי הארגון בדעתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וקיבלו את הכרעתו הברורה: באופן תקדימי, שעות הכינוס יוקדמו והוא יסתיים עד לשעה 19:00 בערב.

בתוך כך, מתח רב מעוררת שאלת השתתפותו של מרן הגראי"ל שטיינמן במעמד. גל השמועות התעורר לאור השיפור הניכר במצבו הבריאותי של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, וכוונתו הברורה כי אם יתאפשר הדבר יגברו הסיכויים כי יוכל לקחת חלק ולהשתתף בכנס כפי שהיה תמיד עת נשא הוא את המשא המרכזי במעמד מרנן ורבנן, וכך, לראשונה מאז שאושפז ישתתף באירוע תורני ציבורי הקרוב לליבו באופן מיוחד.

ההערכה כרגע היא שהדברים יוכרעו סופית רק ביום הכנס עצמו מחר (יום שני), בכפוף ליכולתו של מרן ראש הישיבה. שורת סידורים לוגיסטיים שנועדו לאפשר את בואו ואת האבטחה הדרושה לכך נעשו מתוך תקווה שהדבר אכן ייצא אל הפועל.

ל"כיכר השבת" נודע כי בנוסף המשגיח הגה"צ רבי דן סגל צפוי לשאת דברים במעמד, כאשר את דבר השעה יישא ראש ישיבת פונביז' הגרי"ג אדלשטיין.

אל הכנס המתקיים מידי שנה מגיעים אלפי אברכים ובני ישיבות על מנת לשמוע את דבר גדולי הדור בחובת השעה של מלאכת הקירוב האדירה המתחוללת ברחבי הארץ והוא נחשב לאירוע התורני-ציבורי החשוב ביותר בציבור הליטאי.

המעמד השנתי של "לב לאחים" המתקיים זה השנה העשרים ברציפות, זכה בשנים האחרונות ממרן הרב שטיינמן לתואר "הכנסייה הגדולה של דורנו", כביטוי ראשון במעלה לחשיבות העצומה שרואה מרן ראש הישיבה בבמת הכנס כמביאה את דבר השעה וחובת הכלל והפרט בענייני הדור העומדים על הפרק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר