תביעה ייצוגית נגד טסלה: 'נהיגה לא בטוחה'

תביעה שהוגשה על ידי לקוחות החברה טוענת כי הרכבים האוטונומיים של החברה אינם בטוחים מספיק ומסכנים את הלקוחות שמשתמשים בתכונת הנהיגה האוטונומית (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רכב טסלה דגם סדאן (צילום: שאטרסטוק)

חברת טסלה האמריקאית, יצרנית כלי הרכב הפועלים בצורה אוטומטית, עומדת בפני תביעה של מספר לקוחות החברה שטוענים כי נהיגה במכונית במצב "אוטו-פיילוט" אינה בטיחותית. לדברי התובעים, בקרת הנהיגה העצמאית "מסוכנת" כשהיא במצב פעיל.

על פי כתב התביעה, שהוגש לאחרונה, נהיגה במכוניות טסלה החשמליות עם בקרת הנהיגה העצמאית הופכת את הנהגים ל"נסייני בטא של מערכת חצי אפויה שהופכת את המכוניות למסוכנות", כך צוין ברישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בסן חוזה, קליפורניה.

עוד נכתב, כי התובעים, שרכשו מכוניות בסכומים שנעים בין 81 ל-115 אלף דולר, טוענים כי המכוניות סוטות ממסלול הנסיעה, "לוחצות בעוצמה על דוושת הבלם בלי סיבה נראית לעין, נוטות בצורה משונה בזמן נסיעה ולא מאטות כשהן מתקרבות למכוניות אחרות על הכביש במצב אוטו-פיילוט".

התביעה נמצאת בשלבים ראשוניים, אולם היא הוגשה תחת בקשה לתביעה ייצוגית בשמם של 47 אלף נהגים של טסלה שברשותם דגמי S ומודל X (רכב הפנאי) שנרכשו בשנים 2016-2017.

עד עתה נהרג רק אדם אחד שנהג ברכב כזה ובחברה עדיין לא הגיעו סופית למסקנות מה קרה באירוע הקטלני המדובר. מבחינת החברה מדובר באחוזים נמוכים מאד של תאונות מה שהופך את התביעה ככל הנראה לחסרת סיכוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר