טור תגובה

המכנה המשותף של דב הלברטל וחמאס // משה פריגן

הקול קול יוזף גבלס והידיים ידי דוב הלברטל. מעולם שום אנטישמי לא היה צריך להיות אנטישמי, הוא צריך רק תירוצים, רק שהגרמנים עשו את זה טוב מכולם • משה פריגן מגיב (טור)

משה פריגן | כיכר השבת |
כותב השורות משה פריגן באושוויץ (צילום: באדיבות המצלם)

לא מצעד החיים הוא שמפריע לך, מפריע לך שנציגיו הרשמיים של עם ישראל כפי שהם משתקפים בפולין הם אלופי צה"ל וחיילים. צה"ל גורם לאנטישמיות אמרת - אכן זו גם עמדת חמאס.

בוקר טוב דב הלברטל קראתי את טורך על מצעד החיים ונדמתי אבל אני מרגיש חובה לענותך. אשתדל לעשות את זה עניינית ולגופם של דברים.

לפני מספר שנים השתתפתי כקצין צעיר במשלחת "עדים במדים" בפולין. עברתי בגטו וורשה, יער לופוחובה, לובלין, מיידאנק, קרקוב, אושוויץ ובריקנאו. מימיי לא לקחתי עימי מגהץ ומשחת נעליים לחו"ל אך לטיסה זו לקחתי אותם גם לקחתי. לאחר יום סיור מפרך עמדתי לגהץ את מדיי, לצחצח את נעליי עד שיבריקו ולסדר את הסיכות והסמלים על מדיי המגוהצים - כן כן שיראו הגויים שבני העם בכותנות הפסים ננער מאפר הכבשנים והקים צבא לתפארת.

"איך זה נראה בעיני הפולני הממוצע ובעיני הגויים במערב אירופה? עוד פעם היהודים האקסטרווגנטיים היהירים. הם לעולם לא יתבגרו. הראוותנות. הם לעולם לא ישתנו. הרצון האובססיבי להראות ולהישמע". הקול קול יוזף גבלס והידיים ידי דוב הלברטל. מעולם שום אנטישמי לא היה צריך להיות אנטישמי הוא צריך רק תירוצים רק שהגרמנים עשו את זה טוב מכולם הם עטפו את הדג המסריח בכסות של הסברים טרחניים ומדעיים.

לצערך נציגיו של עם ישראל בעולם הם אלופיו של הצבא בו שירתו אנשי שארית הפליטה שבמקום להעמיד דורות למשפחות שנכחדו וקהילות שחרבו הם מסרו את נפשם שתקום כאן מדינה של יהודים גאים.

לאחר מסדר הסיום של מסע עדים במדים מול האנדרטה באושוויץ נהוג לקבל סיכה אותה עונדים על דש חולצת המדים. לאחר שענדתי אותה הורדתי את הסיכה שקיבלתי בסיום קורס הקצינים והנחתי אותה על האנדרטה הגדולה באושוויץ ואמרתי ליהודים שאפרם מעורבב בעפר שעמדתי עליו: אני לא יודע אם וכאשר זה יגיע לידנו לא נלך כצאן לטבח אבל כל עוד אני חי אעביר לדורות הבאים את המסר שגם אומות נאורות יכולות להידרדר במהירות לתהומות של חוסר רגישות ואיבוד המוסר האנושי - בסוף תמיד יהיה מי שימצא צידוק אידיאולוגי לכך.

משה פריגן במצעד החיים (צילום: באדיבות המצלם)
משה פריגן במצעד החיים (צילום: באדיבות המצלם)
משה פריגן במצעד החיים (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר