חתימת האכזר מכל

נבואה רטרואקטיבית? החתימה של היטלר ימ"ש מספרת הכל

איך נראית החתימה, "כרטיס הביקור", של אדם שאיבד כל צלם אנוש ופעל בסדיסטיות בלתי נתפסת עם צידוקים אידאולוגיים? הגרפולוגית תמר פינקלשטיין מנתחת את חתימתו של האכזר מכל (גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
החתימה שמספרת הכל (צילום: shutterstock)

כשבעים שנה חלפו מאז התחוללה השואה האיומה והבלתי נתפסת שעברה על העם היהודי. מאחוריה עמדה חיית הטרף בדמות אדם שביצעה את הפשעים המחרידים ביותר בתולדות האנושות, אדולף היטלר ימח שמו וזכרו.

בעבר הרחוק, כשהתחלתי להתעניין בתחום הגרפולוגיה, סקרן אותי לדעת כיצד תיראה החתימה, דהיינו "כרטיס הביקור" של אדם זה שאיבד כל צלם אנוש והיה מסוגל להוציא לפועל פעולות סדיסטיות ואכזריות כלפי עם ממניעים גזעניים, באופן שאין לו אח ורע.

כשנחשפתי למראה החתימה של אותו צורר, נוכחתי לראות כי גם מבלי להיות גרפולוג ניתן לחוש באופן אינטואיטיבי את הרוע שהיא משדרת.

שימו לב לכך שהחתימה מורכבת משני חלקים: בחלק הראשון, המזכיר צורת צלב קרס, סמל המפלגה הנאצית, מופיעה המילה "אדולף" , ובחלק השני, כתובה המילה "היטלר".

לאורך החתימה ניתן להבחין בנוקשות המורכבת מזוויות דוקרניות, כאשר המילה "היטלר" מצטיירת באופן אסוציאטיבי בדמוי כלי משחית משונן.

ריבוי הצורות המזוותות, הגדמים, הלחץ החזק, התנועה ה"עצבנית", בתוספת סימנים גרפולוגיים נוספים, מאפיינות אישיות של אדם עצבני וכעסן שחוויות חייו הביאו אותו להצטברות רגשי מרירות ותסכול, והוא מנסה לפצות על קיפוחו בדרך של תוקפנות. הוא מטיל על אחרים את כישלונותיו ואת האשמה בצרותיו ונוטה לסדיזם.

קו ההצלבה שאנו רואים בחתימה, מסמל במהותו עימות ומראה שהכותב בעל רוח לחימה ואוהב עימות במישור הפיסי או האינטלקטואלי (תלוי בסימנים נוספים). משמעות זו מתעצמת כאשר הקו מהווה תוספת מיותרת. כמו כן קו "קוטל" שכזה, עלול לבטא מחשבות ו/או פנטזיות בנושא מוות ביחס לכותב עצמו או ביחס לאחרים.

אם נשווה בין חתימתו זו מתקופת שלטונו לחתימה מיום התאבדותו ב-29 באפריל 1945, לאחר שנחל תבוסה, נוכל לראות במפורש עוצמה וכוח לעומת התמוטטות והתרסקות.

למרבה הצער, טרם כלה הרוע מן העולם ובכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו. יהי רצון שה' יפר עצתם ויקלקל מחשבתם של שונאינו, ונזכה במהרה לגאולת הנפש והגוף.

>> לכל הטורים של תמר פינקלשטיין על גרפולוגיה ופענוח ציורים

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל. מרצה ויועצת על פי איבחון כתב-יד וציורים.

טל': 052-801-2031 | tamarf.grapho@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר