השמאל יצא להפגין

הבחירות בצרפת: מקרון ולה פן עלו לסיבוב השני

"יאיר לפיד של צרפת", עמנואל מקרון, יתמודד מול מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן בסיבוב השני בבחירות לנשיאות שייערכו ב-7 במאי. תומכי השמאל הפגינו בפריז (חדשות,עולם)

לה פן ומקרון (צילום: שאטרסטוק)

ממדגמים שפורסמו הערב (ראשון) עולה כי בבחירות לנשיאות בפריז עלו מועמד המרכז עמנואל מקרון ומועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן יעלו לסיבוב השני, שייערך בשביעי במאי.

חגיגות התקיימו במטות שני המועמדים שעלו לסיבוב השני. המתמודד עמנואל מקרון אמר עם פרסום המדגמים: "היום הפוליטיקה הצרפתית שינתה כיוון". מכון IPSOS בצרפת פרסם כי מאקרון קיבל 23.7 אחוזים מהקולות, ואילו לה פאן קיבלה 21.7 אחוזים.

המועמד הסוציאליסטי בנואה אמון שהגיע למקום החמישי עם 6.5 אחוזים מהקולות בלבד אמר עם פרסום התוצאות: "נכשלתי בבחירות הללו. השמאל הפסיד, והפסיד בגדול כי לא יהיה בסיבוב השני".

אמון קרא לתומכיו להצביע למתמודד המרכז עמנואל מקרון. גם מטעמו של מועמד פרנסואה פיון קראו לתמוך במועמד המרכז מקרון, שכבר הוגדר כ"יאיר לפיד של צרפת".

מצביעים רבים מהשמאל ומהמרכז הביעו זעם על עלייתה של לה פן הימנית הקיצונית לסיבוב השני, וקיימו הפגנות מחאה אלימות ברחבי הרפובליקה. חלקם התאספו בכיכר הבסטיליה בבירה הצרפתית והתפרעו. המשטרה פיזרה אותם בגז מדמיע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר