נאום יום השואה

הנשיא טראמפ: אין להתעלם מהאיומים על השמדת ישראל

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס בנאום מיוחד ליום השואה ואמר כי אין להתעלם מאיומי המשטר הקורים להשמדת ישראל. את השואה כינה "הפרק האפל ביותר בהיסטוריה האנושית" • צפו (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

לאחר שבעבר נשמעו לא מעט טענות על התעלמותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ משואת היהודים תוך רמזים על כך שבסביבתו נמצאים גורמים אנטישמיים ואנשי ימין קיצוני נראה כי דווקא לרגל יום השואה מבצע הנשיא טראמפ "תיקון" זאת בנאום מלא רגש וכבוד לעם היהודי.

בנאום מוקלט שהוקרן הלילה (שני) בפני עצרת המליאה של הקונגרס היהודי העולמי בניו יורק הצהיר הנשיא האמריקאי כי יש להביס את האנטישמיות וכינה את השואה "הפרק האפל ביותר בהיסטוריה האנושית".

במהלך נאומו התייחס טראמפ גם לסכנה מאיראן ואמר כי "אין להתעלם מאיומי המשטר המדבר בגלוי על השמדת ישראל".

"ביום השואה", הוסיף הנשיא טראמפ, "אנו מסתכלים אחורה אל הפרק האפל ביותר בהיסטוריה האנושית, אנו מתאבלים, אנו זוכרים, אנו מתפללים, ואנו מתחייבים: לעולם לא עוד. אני אומר זאת, לעולם לא עוד. הדעת אינה יכולה לתפוש את הכאב, את הזוועה ואת האובדן. שישה מיליון יהודים, שני שלישים מיהודי אירופה, נרצחו בהשמדת העם של הנאצים. הם נרצחו על ידי רשע שמילים אינן יכולות לתאר, ושהלב האנושי אינו יכול לשאת".

הנשיא הוסיף כי "ביום הזיכרון לשואה אנו מספרים את סיפורי האבות, האימהות והילדים, שחייהם חוסלו ואהבתם נקרעה מעל פני האדמה. אנחנו גם מספרים את סיפורי האומץ מול פני המוות, האנושיות מול פני הברבריות, והרוח הבלתי שבירה של העם היהודי".

טראמפ ציין עוד כי "כיום, בסך הכל כמה עשורים לאחר השואה, אנו רואים אומה גדולה שצמחה מן המדבר ואנו רואים מגן דוד גאה מתנופף מעל מדינת ישראל. המגן הזה הוא סמל להתמדה היהודית. זו אנדרטה לכוח שלא נכנע. אנו זוכרים את המלים המפורסמות המיוחסות לתאודור הרצל: אם תרצו, אין זו אגדה. יהודים ברחבי העולם הוכיחו את האמת שבמילים הללו יום אחר יום. בזיכרון אלה שאבדו, אנו מחדשים את מחויבותנו ואת נחישותנו שלא להתעלם מהאזהרות של ימינו".

לסיום הצהיר שוב טראמפ בנחרצות כי "עלינו להדוף דעות קדומות ואנטישמיות בכל מקום שבו הן נמצאות. אנחנו חייבים לנצח את הטרור, ואסור לנו להתעלם מאיומי המשטר שמדבר בגלוי על השמדת ישראל. אנחנו לא יכולים לתת לזה אפילו לעלות על הדעת. אמריקה עומדת לצד מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר