אוטוטו, את אמא

חיכית כל כך הרבה, והנה זה מגיע. אחרי כמעט עשרה חודשים, בקרוב ממש תזכי לראות את התינוק שלך, מורן אבוטבול עושה לך סדר במה שהולך לקרות לך תכף ומיד. מה ההבדלים בין אמא שכבר ילדה בעבר, לאמא שזו הלידה הראשונה שלה? הכתבה שאת חייבת לקרוא אם את לפני הלידה

mame | כיכר השבת |

חיכית כל כך הרבה, והנה זה מגיע. אחרי כמעט עשרה חודשים, בקרוב ממש תזכי לראות את התינוק שלך, זה שאת מכירה בעיקר מהבעיטות. רגע הלידה יכול להפתיע מהשבוע ה-38, תחילת החודש התשיעי, ועד השבוע -42.

הלידה מתחילה עוד לפני שלב ההגעה לבית החולים, מה שאומר שאת עשויה להסתובב במצב טרום לידתי כבר כשבועיים לפני ההגעה לבית החולים. את לא צריכה להילחץ, מדובר בתהליך רגיל לגמרי. במהלך השלב הזה יתבסס ראשו של התינוק ויתמקם בתחילת תעלת הלידה, רוב הנשים חוות צירים מוקדמים – צירי "ברקסטון היקס" במהלך השבועיים האלו, אך הם רק סימן נוסף ללידה שבדרך. בלידות חוזרות – שלב זה יהיה קצר יותר מאשר בלידה ראשונה.

השלב הבא הוא כבר שלב פעיל, בו תחווי צירי לידה סדירים באורך של דקה בטווח של 5 דקות מציר לציר. זהו הזמן למהר לבית החולים. בשלב זה תחוברי למוניטור הבודק את דופק ותנועות העובר, ותיערך לך בדיקה פנימית לאבחון מצב הלידה. אם יאובחן מצב לידתי פעיל זהו השלב בו תוכלי לבקש הרדמה אפידורלית או משכך כאבים אחר. במידה ובחרת באפידורל, שהוא היעיל ביותר, תחוברי לעירוי נוזלים ומשולב עם פיטוצין (הורמון סינטטי המדמה את פעילות ההורמון אוקסיטוצין- בין השאר גורם לכיווץ הרחם ולזירוז הלידה) וזאת מהסיבה שהאפידורל גורם להאטת התקדמות הלידה. קחי בחשבון כי לאחר שתורדמי, לא תוכלי לרדת ממיטת הלידה, גם לא לשירותים. מנגד, הוא יאפשר מנוחה לקראת צירי הלחץ וכמובן יפחית את הכאבים בצורה משמעותית.

אם לא חלה עד עתה ירידת מים טבעית, יבקע שק המים ע"י המיילדת באמצעות מין מסרגה. היא לא נראית נחמדה במיוחד, אך אין צורך להיכנס להיסטריה, היא בהחלט ידידותית לסביבה ולא גורמת לשום כאב. מכאן ואילך תהליך הלידה עשוי להתקדם במהירות ויש סיכוי שכבר בדקות הקרובות יתחילו צירי הלחץ.

סיומו של שלב זה יחול עם יציאתו של תינוקך לאוויר העולם, במידה ותרצי הוא יונח עליך ותוכלי לחוש אותו לראשונה מצדך החיצוני.

שימי לב שאצל נשים שכבר עברו לידה, השלב עשוי להיות קצר משמעותית מאשר אצל אישה שזוהי לידתה הראשונה.

אם חשבת שפה תמה מסכת הלידה שלך, צר לי לאכזב אותך.

החלק האחרון יהיה שלב לידת השיליה, והוא יארך בין מספר דקות לכחצי שעה, תוך כדי טיפול בתינוק שקילתו ורחיצתו, בידי מיילדת נוספת. שלמות השיליה תיבדק על מנת למנוע סיבוכים עתידיים. בשלב זה יוצע לך לחתום על תרומת דם עוברי, אין בכך שום סיכון, ומומלץ בהחלט לעשות זאת.

לסיום, במידה ויש צורך יבוצעו תפרים ותושארי בחדר הלידה למעקב עוד כשעתיים, כשלאחריהן תעברי למחלקת יולדות למנוחה ולהתארגנות.

אם לא מדובר בלידה ראשונה, יכול בהחלט להיות כי כל התהליך שסיימת לעבור זה עתה, ארך לא יותר משעה, שעה וחצי, ולמרות זאת במבט לאחור הוא נראה ארוך עד אימה.

מותר לך להתפנק- ולא לחשוב על דיאטה.

לישון, ועוד על הבטן.

לקחת את התינוק אליך, כבר ברגע שתגיע שעת ההאכלה,

או מנגד, להשאיר אותו בתינוקייה- אם העייפות גוברת על הגעגועים.

אל תהיי גיבורה ואל תתאמצי להוכיח שאת אימא למופת, יהיו לך עוד שנים רבות, טובות וארוכות להוכיח את זה לעולם כולו.

שמרי את הכוחות לאחר כך!

בתפילה שתהיה זו התחלה של חיים יפים בריאים ומאושרים לשניכם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית