חודש תמוז- מזל סרטן

מתנהג קשוח מבחוץ אך בעצם בפנימיותו טיפוס רגשי, נוסטלגי, וקשור מאוד למשפחתו ובעיקר לצד האימהי. נטייה להצטננויות, מנהיג מלידה. הורוסקופ למזל סרטן

הרב חיים פוקס | כיכר השבת |

נשלט ע"י כוכב לבנה, שייך ליסוד המים.

מתנהג קשוח מבחוץ אך בעצם בפנימיותו טיפוס רגשי, נוסטלגי, וקשור מאוד למשפחתו ובעיקר לצד האימהי. נטייה להצטננויות, מנהיג מלידה.

אין סיכוי לגרות ליליד סרטן להניח מידיו את היקר בעיניו, והגדרה זו כוללת ידיד אהוב , קרוב משפחה, תואר או מעמד ואפילו תמונה ישנה ודהויה או נעלי בית מרופטות שאבד עליהן הכלח שאימו נתנה לו במתנה לפני 30 שנה. מכירים משהו כזה? כנראה שהוא מזל סרטן.

אוהב את ביתו- מצודתו במסירות הגובלת ביראת קודש. ביטוי לכך ניתן לראות במילוי אינטנסיבי של כל מזווי המזון שבמטבח או המיקום המקודש שבו יניח את מגבעתו או כל חפץ ביתי ישן ועתיק (בעיניהם יש לכך משנה ערך מיוחד) דכאון ודאגות יפילו אותו למשכב ואילו עליזות ושמחה יביאו להחלמתו המהירה אפילו מגיל צעיר הנאת החיסכון קורצת יותר מהנאת הבזבוז.

מאפיינים חיוביים

חוש אימהי-אבהי, ביתי, רגיש, מגן ותומך, אכפתי, אינטואיטיבי, מתחשב, כריזמטי, לא מובל אלא מוביל, תמיד ידאג למזונם של אהוביו, יש בו דחף להלעיט כדי לבטא אהבה.

מאפיינים שליליים

פגיע ופוגע, נעלב, מניפולטיבי, נטייה למצבי רוח, קיצוניות בחיי הרגש, אי יכולת לשאת ביקורת, תלות רגשית ובעיקר באמו, פחד מהלא ידוע, לוקח ללב טרגדיות של אחרים, חסר יציבות רגשית, אם יחוש ביחס אכזרי כלפיו הוא עלול לנהוג באכזריות כלפי החלשים ממנו, כאליו והעביר את הפגיעה ממנו והלאה.

צורך מודגש לשייכות רגשית למסגרת מגוננת בבית משפחתי ובקהילה, להנהיג, להיות נאהב ורצוי, להביע רגשות ולזכות בשלוה פנימית.

אם הצורך מסופק כראוי כי האדם גדל כשהוא מוקף אהבה וביטחון שהוא רצוי ונאהב ויש לו יד תומכת בכל מצב, אם אפשרו לו מסגרת חמה ומגוננת ולא היו שינויים קיצוניים בתנאי החיים- אדם כזה יהיה חם, רגיש לזולת אך אינו נסחף (כי יפחד להיות קורבן לניצול) אוהב ויודע לתת, נכון להושיט יד וגם כתף לניחום בעת צרה.

המלצה להורים

עצמאי בשטח, תמיד ישאף להיות מסוגל להסתדר לבד ולמרות זאת, סביר מאד שישיג מכם את כל מבוקשו ויהיה מפונק קצת.
יש להיזהר מלנהוג בו ביד קשה מדי, גם אם לא נותנים לו את כל מה שרצה צריך בכל זאת להרעיף עליו חום ואהבה כי זה צורך נפשי בסיסי שלו במיוחד.
אולי הוא בישן מכדי לבקש את ההתייחסות ותשומת הלב, חיבה ואבה- אך הוא זקוק להם מאוד. ואם לא יקבלן מהמשפחה, מהקרובים ומהידידים הוא מסוגל להתמוטט.

זקוק לתמיכה אמוציונאלית יותר משאר הילדים: אהבה, אומנות, וכושר יצירה הם סעד גדול בשנות ההתגבשות של אופיו שיגדל כאדם סבלני. אוהב תפקידים המצריכים אחריות.

בעל "צידה לדרך" ממליץ על פרק ד' בתהילים לחיזוק הנפש.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית