המזון המיטבי מכל הבחינות עבור תינוקות מגיל 0 ועד חצי שנה- הוא הנקה. כל אימא רוצה לתת לתינוקה את הטוב ביותר, וההמלצה היא הזנה בחלב אם עד לגיל חצי שנה ללא תוספות, גם לא של שתיה. אך מה לעשות שלא תמיד מתאפשר לנו להיות כבולות לקטנטנים 24 שעות ביממה. ומי שגם שאיבה לא מהווה עבורה פתרון, חייבת להשקיע. אל דאגה, בהמשך תצטרפנה אליה גם המיניקות.

מי שלא מיניקה, יכולה להזין את תינוקה בתחליף חלב.

קיימים בשוק סוגים רבים של תחליפי חלב, חלביים ופרווה. חשוב להתאים את האבקה לצרכיו של התינוק, שימי לב אם הוא פולט או מראה סימנים של חוסר רגיעה לאחר הארוחה. חשוב להתייעץ עם רופא ילדים או אחות בטיפת חלב על מנת למנוע ממנו סבל מיותר.

זכרו כי לא תמיד הבעיה היא דווקא במזון, לעיתים היא עלולה להיגרם מבקבוק לא נכון, או חור גדול מדי בפיטמה.

בגיל 4 חודשים ניתן כבר לשדרג את התמיסה ע"י הוספה של דייסה כמו דייסת קורנפלור או דייסת אורז. וגם סוף סוף להיענות למבטים המתחננים של הקטנטן ולאפשר לו טעימות של מזונות שונים כמו מחית פירות, או ירקות ומאכלים במרקם מחיתי.

אל תעמיסו עליו מנות גדושות, התחילו בכפית או שתיים לכל היותר. כל פעם נסו מאכל אחד בלבד על מנת לוודא שהוא לא רגיש למזון כל שהוא.

בגיל חצי שנה תוכלו להחליף את אחת ממנות התמ"ל או את חציה באוכל ממש, מחית של מרק ירקות המכילה גם בשר הודו או עוף, יכולה להוות מנה טעימה ומזינה עבור תינוקך. אם הוא מתנגד, אל תכריחי אותו, הסתפקי בטעימות קטנות ואפשרי לו להתרגל למרקם והטעמים החדשים, ונסו שוב לאחר מספר ימים.

מגיל 7 חודשים והלאה יש להזין את התינוק לפחות בשתי ארוחות שאינן תמ"ל. יש להקפיד שהן תכלנה רכיבים מזינים המכילים ברזל, חלבונים וויטמינים.

השתדלו לא להעמיס עליו אוכל רב, ואם הוא מפסיק להביע עניין באוכל לאחר שאכל רק חצי צלחת- אל תלחצו עליו. האבסה שכזו גורמת לשיבוש הרגשת השובע ועלולה לגרום להשמנת יתר בעתיד.

אפשרו לו לאכול בעצמו. מגיל שמונה חודשים ניתן להושיב אותו ליד שולחן או על כיסא האוכל, לאפשר לו להתנסות באכילה עצמאית. כמו כן ניתן כבר לתת לו מזונות כמו ביסקוויט או במבה עם השגחה.

עם המעבר למזון מוצק יותר, והפחתת ההנקה או תחליף החלב, הקפידו להרוות את צימאונו של ילדכם בהרבה מים. אל תתפתו להרגיע אותו עם משקאות מתוקים או ממותקים – הם עלולים לגרום לעששת.

הצעות לארוחות מזינות עבור התינוק

לסיום אנו מגישים לכם הצעות למבחר ארוחות מזינות לתינוקות:

*ביצה קשה מגוררת מעורבבת עם כף גבינה לבנה או עם חצי אבוקדו בשל.

*בננה מרוסקת עם שני ביסקוויטים ומיץ מתפוז אחד.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

*מחית פירות המורכבת מבננה, תפוח ומילון, בתוספת ביסקוויט – אם המרקם רך מדי.

* מרק עוף עם ירקות

* תערובת גבינה או יוגורט עם פרי רך – כמו תותים, תפוז או אגס. מומלץ להימנע מפירות טרופיים משום שהם אלרגניים.

* דייסות מבושלות לסוגיהן.

* מחית תפו"א וקציצות הודו מבושלות.

* ירקות מאודים – שעועית ירוקה, בטטה, תפו"א גזר.

בהמשך תוכלו לשלב את הארוחות גם עם לחם רך.

רוב התינוקות מעדיפים ללכת לישון כשהם שבעים ולכן כדאי עדיין להמשיך ולהזין אותם לפני השינה וגם בקימה בהנקה, דייסה או תחליף חלב.

לבריאות.