דולות וצמחי מרפא, כל הסגולות ללידה קלה

דולות, צמחי מרפא, עיסויים וקורסי הכנה ללידה הם רק דוגמאות קטנות להקלות שהומצאו על מנת להקל עליכם את הלידה. בכתבה הבאה: כל הסגולות הטיפים והעצות

מורן אבוטבול | כיכר השבת |

דולות, צמחי מרפא, עיסויים וקורסי הכנה ללידה הם רק דוגמאות קטנות להקלות שהמציא עבורנו העולם המודרני על מנת לברוח עד כמה שאפשר מקללת "בעצב תלדי בנים".

אין גבול למוח האנושי, וגם בנושא הזה חדשות לבקרים אני נתקלת בשיטות הגיוניות עד הזויות לגמרי שמאפשרות לנו להגיע לרגע האמת מוכנות יותר- סובלות פחות.

לנוכח מגוון החידושים וההמצאות, אני קצת מתחילה לרחם על הסבתא שלי ועל אמא שלה... מנסה לדמיין איך הן הסתדרו בלי כדור פיזיו? איך הן בכלל העזו ללדת בלי קורס הכנה?!ואז אני חושבת לעצמי שבעצם בגלל שלא היה להן- דווקא היה להן המון.

ובעצם, בכלל לא בטוח שרכינה על כדור פיזיו עשויה להועיל יותר מקריאת תהילים...אז לרגל הולדת התובנה הזו במוחי, אני מתכבדת להציג בפניכן מספר שיטות ישנות וטובות ששמשו את נשות ישראל לפני, אחרי ותוך כדי שבתן על המשבר. בשמן המלא- סגולות ללידה קלה.

סגולות ללידה קלה

הפרשת חלה היא אחת משלושת המצוות המיוחדות לאישה. כדאי כמובן להפריש חלה בברכה. מקובלת כסגולה ללידה קלה.

טבילה במקווה ידועה כמטהרת את העובר ממראות והשפעות שליליות במהלך ההיריון. אין צורך בביצוע הכנות מקדימות לטבילה זו, ואין לברך עליה. מקובל לבצעה במהלך החודש התשיעי, אך לא סמוך מדי לתאריך הלידה המשוער על מנת למנוע זיהום.

סעודה רביעית או בשמה "סעודת מלווה מלכה" הנאכלת במוצאי שבת, נחשבת גם היא כסגולה להקלה בלידה. צריכה לכלול פת חמה ושתיה, אך במידה והדבר קשה ניתן לאכול מזונות כמו עוגה או פירות ולכוון לשם סעודת מלווה מלכה.

טעימה מריבת אתרוגים שברכו עליהם בסוכות ידועה גם היא כסגולה למקשות ללדת.

וכדי שלא תתלוננו שאת הכל אתן צריכות לעשות לבד, יש גם סגולות שמיועדות לבעל... פתיחת ההיכל מלבד היותה סגולה לדברים רבים, היא מיוחסת גם כסגולה ללידה קלה, אולי תאלצו להיפרד ממעט מזומנים עבור התענוג הלא מפוקפק- הוא בכל מקרה שווה גם בתור מצווה.

לא הספקתם לפני? סגולות לשעת הלידה

את כל הדברים האלו ניתן לבצע לפני ההגעה לבית החולים, מה עושים אם לא הספקנו? אל דאגה! יש גם סגולות שניתן לבצע בבית החולים עצמו.

ספר נועם אלימלך- שחיבר רבי אלימלך מליז'ענסק, יש לשים למראשותיה של היולדת. חלק מחדרי הלידה מצוידים בספר הזה, אבל לייתר בטחון, כדאי לשים בתיק שתיקחי איתך לבית החולים.אמירת פרק כ' בתהילים 12 פעמים היא סגולה נפלאה לכל דבר ותועיל בעזרת השם גם במקרה דנן.

אני לא יודעת אם כל אישה מסוגלת לשמוע סיפורים תוך כדי לידה, אבל לפני שאתן מתחילות לאיים על מי שמתחיל לספר לכן את הסיפור הזה, תדעו שמדובר בסגולה לזירוז הלידה שמיוחסת לר"י מרוז'ין.

וזהו סיפור המעשה: פעם אחת נתוועדו הרבי מטרשנוביל ורבי ישראל מרוז'ין כשלפתע הגיע אליהם אחד האברכים ובקש את ברכתם עבור אישתו היושבת על המשבר באותם הרגעים ממש. פתח הצדיק מרוז'ין במעשה על אישה יהודיה שנתקנאה בכבוד הגדול שזכו לו ראשי הכמורה בעירה, והחליטה להיות לכומר. עטתה עליה בגדי גבר ולמדה את למודי הנצרות עד שעלתה ונתמנתה לאפיפיור רח"ל. לאחר תקופה הרתה האישה ותאריך הלידה חל במועד חגם של הנוצרים. בתוקף מעמדה היתה האפיפיורית צריכה לשאת דברים בכיכר העיר.

אז עכשיו, אפילו שאת כבר מכירה את הסיפור הזה, תני לבעלך לספר לך אותו שוב. פעם אמר ר' נפתלי מרופשיץ בדרך צחות, שאם יש אישה שמתקשה ללדת וזקוקה לברכה, יש להעירו גם באמצע הלילה, כיוון שיש חשש שעד הבוקר היא כבר תלד בלי ברכתו.

בדיחות זה טוב, אבל תפילה יותר טוב

מילתא דבדיחותא, מועילה להמתקת הדינים, ובלי שום קשר, גורמת להרגשה טובה ולשחרור אנדורפינים מרגיעים. מקובל להדליק נר לצדיק ר' מאיר בעל הנס ולבקש בזכותו לידה קלה. אמירת הפסוק "והוא כחתן יוצא מחופתו ישיש כגיבור לרוץ אורח" 7 פעמים. וכן את הפסוק "וירדו כל עבדיך אלה אלי והשתחוו אלי לאמר צא אתה וכל העם אשר ברגליך ואחרי כן אצא".

ספרה לי חברה שכאשר הייתה בחדר הלידה והכאבים היו קשים מנשוא אך לא התקדם כמעט כלום, נגשה אליה אחת המיילדות ואמרה איתה את הפסוקים האלו. פתאום ירדה עליה שלווה, "הבנתי שגם למיילדת אין את היכולת לעזור לי כרגע" היא ספרה לי מאוחר יותר. "והיא כאילו עזרה לי להתאפס ולהבין שיש לי למי לפנות. אחר כך כבר הכל התקדם מהר יותר, או שאולי זו הייתה הרגיעה שנחה עלי אחרי שהבנתי שאני לא לבד".

ובאמת בל נשכח את העיקר. הקב"ה נמצא איתך, הוא קבע היום והשעה המדויקים בהם יגיח תינוקך לאוויר העולם, שאי תפילה אישית ובקשי ממנו שהרגע הזה יהיה קרוב ככל האפשר, בבריאות, מזל ולחיים טובים. 

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית