נתקלים בקשיים בחינוך הילדים? מדריך מיוחד

חשבתם פעם למה לכל מקצוע שכמעט קיים צריך לעבור שיעורי הכנה לפני תחילת העבודה, ורק בתחום חינוך הילדים מצפים מאיתנו לנחות ישר לתחום ללא שום הכנה מוקדמת? אם גם אתם הורים שנתקלים בקשיים או שאתם מכירים הורים כאלה, הכתבה הזאת מיועדת בשבילכם (מדריך, חינוך ילדים)

mame | כיכר השבת |

אם אפילו פרחים לומדים לשזור, ללימודי נהיגה נבחנים תיאורטית ומעשית, וכמעט אין תחום שנרכש ללא לימוד, מבחן ותקופת נסיון, לעתים בתוספת ליווי של נהג ותיק, איך זה שדווקא חינוך ילדים הוא תחום שמצפים מההורים להיוולד לתוכו?! הורים רבים נתקלים בקשיים ופועלים אינסטינקטיבית כפי שנהגו בהם בילדות. לעתים זה מצליח, לעתים פחות.

בכל פעם שמדווח בכלי התקשורת על אירועים חריגים הנעשים בידי ילדים או נערים, הם מוגדרים כ"כשלונות של ההורים בחינוך ילדים", ותמיד עולה השאלה "למה לא עושים רישיון להורות?!". אך כמו שהיא צפה, כך היא מתפוגגת עד הפעם הבאה.

הורים מכל גווני הקשת, בלי חיוב ובלי צורך במבחני קבלה, פונים לשיעורים והרצאות תחת הכותרת 'חינוך ילדים' והתחום הפך להיות תחום הנלמד לפי שיטות שונות לחינוך ילדים, בכל רחבי הארץ. חלק מהחוגים מיועדים לאמהות בלבד וחלקם לזוגות. במקביל רואים גם קורסים מקצועיים לייעוץ חינוכי, על מנת להנחות הורים באופן פרטני ובקבוצות.

מוסרי השיעורים בחינוך הם בדרך כלל מורים, מחנכים מנוסים, פסיכולוגים ויועצי חינוך. בדרך כלל כל פגישה נפתחת בהסבר על פן מסויים בתחום חינוך ילדים, למשל: עקשנות אצל ילדים, מריבות בין אחים, חוצפה, בעיות חברתיות ועוד. רשימת הנושאים הינה רחבה והמשך הפגישה הרבה פעמים גולש לסיפורים אישיים של ההורים על התמודדויותיהם בחינוך ילדים.

הורים שמשתתפים בשיעורים כאלה, מקבלים כלים להתמודדות היומיומית עם ילדיהם, ומספרים על הצלחה גדולה, ממש בגדר מהפך בחינוך הילדים שלהם.

גם בציבור החרדי קיים ביקוש רב להרצאות כאלו, והוא תופס מקום נכבד בערבי הנשים וב'קייטנות לאמהות'. אם פעם עם הספר נהג לקרוא בספרי חינוך ילדים, היום מתגבשת לה גישה של פגישות קבוצתיות שכאלו, במהלכן כולן מלוות אחת את השניה בתהליך האישי של שיפור היחסים של הורים-ילדים, עד להצלחה המעשית בחינוך ילדים. והפירות בוודאי שווים את המאמץ.

אולי בדור הבא יהיו עקרונות חינוך ילדים חלק מנושאי הלימוד בבתי הספר התיכוניים והסמינרים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית