התיעוד שהכעיס

המבוכה וסגירת המעגל: מיידי האבנים על ג'יפ מג"ב נעצרו הלילה

"הכוח לא פעל כמו שצריך", תקף שר הביטחון ליברמן את התנהלות משמר הגבול לאחר פרסום התיעוד של התפרעות הפלסטינים שיידו אבנים על ג'יפ מג"ב. הלילה הם נעצרו. צפו (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

לפני כחודשיים פורסם תיעוד מידויי אבנים באין מפריע, במשך דקות ארוכות, על ג'יפ של משמר הגבול בכניסה לכפר נבי סאלח.

הסרטון עורר מהומה ציבורית רבה, ושר הביטחון ליברמן אף התבטא: "נחשפנו לתמונות שלא הייתי רוצה לראות על מסך הטלוויזיה - ג'יפ מג"ב שמותקף ע"י עשרות רעולי פנים, ואתה לא יודע אם הם מסתערים עם אבנים או עם בקבוק תבערה או רימון. התמונות האלה - אסור שנראה אותן. הכוח לא פעל כמו שצריך יש נוהל ברור מאוד של פתיחה באש, והייתי מצפה שהכוחות יפעלו בהתאם לנוהל זה. קודם כל לירות באוויר ואחר כך ברגליים. זה שאותם רעולי פנים יצאו ללא פגע מהתקרית זה פשוט מצב לא בסדר".

אמש (ראשון), במבצע מיוחד, מג"ב בא חשבון עם המתפרעים: עשרות לוחמי מג"ב וצה"ל ביצעו מבצע מעצרים רחב ביישוב הפלסטיני נבי סאלח שבחטיבה מרחבית 'בנימין', בו נעצרו שישה פלסטינים המופללים בתיעוד, בגין השתתפות בהפרות סדר במסגרתן יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון.

תיעוד ההתפרעות (צילום: מתוך פייסבוק)

תוך כדי הפעילות והכניסה הלילית ליישוב, נתקלו הכוחות בהתנגדות קשה של עשרות פלסטינים שיידו אבנים ובקבוקי צבע לעבר הכוחות. לעצורים מיוחסת השתתפות בהפגנות אלימות מאוד לפני כחודשיים, במהלכן יידו אבנים לעבר ג'יפ מג"ב שחנה בתחנת הדלק בכניסה ליישוב.

כזכור, בתיעוד האירוע המדובר שהסב מבוכה רבה למשמר הגבול, התגודדו מספר פלסטינים סביב הג'יפ וידו אבנים לעברו, עד ליציאתו של אחד הלוחמים שהגיב בירי של אמצעים לפיזור הפגנות והרחיק את המתפרעים.

באותו אירוע נעצר מפגין אחד והלילה נסגר מעגל עם מפגינים נוספים. ששת העצורים, תושבי נבי סאלח - 2 קטינים ו-4 בגירים - הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

מפקד הפעילות של מג"ב אמר לאחר הלילה האחרון: ""ברגע שהיה בידינו תיעוד מפליל של המתפרעים שיידו אבנים לעבר הג'יפ ידענו שנבוא איתם חשבון ונעצור אותם. בתזמון שאותו אנחנו בחרנו ועם קבלת המידע המודיעיני הנדרש יצאנו הלילה לפעילות".

"תיעוד התפרעויות והפגנות זה חלק בלתי נפרד מהעשייה המבצעית אותה מבצעים הלוחמים. התיעוד מאפשר ביצוע מעצרים כפי שראינו הלילה, חודש וחצי אחרי ההתרחשות. הראיות המוצקות שאנו אוספים בשילוב מודיעין איכותי מאפשרים לנו לקבוע את התזמון והמקום שבו נבצע את המעצר. יידע כל מי שפוגע בכוחות הביטחון שננקוט בנחישות למעצרו ולהביאו לדין, כך פעלנו הלילה וכך נמשיך לפעול בהמשך", נמסר מדוברות מג"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר