המדריך המלא לארגון פינת העבודה

עומס ולחץ בעבודה הם לא דברים אובייקטיביים. יש הרבה מאוד דברים קטנים ופרטים שאף אחד לא שם לב אליהם שמקשים מאוד על העבודה ויוצרים תחושה של קושי ונטל בלתי נסבל. להלן הסודות הקטנים של פינת העבודה היעילה

mame | כיכר השבת |

אל תשמרי את הניירת על השולחן. עומס הניירות יוצר תחושה של בלגן וריבוי המשימות. מקומה של הניירת במגירות, בארגונית או לפחות במעמד מגשים. אם יש אפשרות כדאי לסרוק את הניירת ולשמור את כל המידע במחשב. במחשב גם קל יותר למצוא כל מסמך מאשר בערימת הניירות שעל השולחן. שימי מתחת לשולחן פח זבל קטן ותזרקי אליו מייד כל נייר שאין בו צורך, עטים שבורים, כוסות חד-פעמיות ושאר הדברים שלא שייכים לעבודתך. אבל גם במהלך המלחמה בלתי מתפשרת בניירת מיותרת אל תשכחי לשים פנקס קטן ליד המחשב. תרשמי בו את כל השמות, הטלפונים והרעיונות שנזרקים לאוויר או נידונים בשיחות הטלפון. פעם בשבוע תעברי על הרשומות, תעתיקי את המידע החשוב למחשב או ליומן ואת הדפים הישנים תזרקי.

ראשית, אל תשבי עם הגב לדלת. התחושה שכל רגע מישהו עלול להיכנס לחדר מגבירה מתח ופוגעת בכושר הריכוז. מה גם שאם נהיה כנים עם עצמנו נצטרך להודות בכך שאף אחד מאתנו לא מבלה כל דקה מיום עבודתו בטיפול קפדני ממשימות שהתקבלו מההנהלה. כולנו בני אדם וכולנו זקוקים להפסקות קטנות. כל עוד הדבר לא פוגע ביעילות עבודתנו אין מנהל שיתנגד לכך. יחד עם זאת אף אחת מאתנו לא באמת תשמח לראות את הבוס במהלך אותן הפסקות קטנות והכרחיות. לכן כשבן אדם זר עלול להופיע בהפתעה מאחורי גבינו בלית ברירה אנו נמצאים במצב של לחץ וחרדה מתמדת.

לגודל השולחן השפעה רבה על תחושתנו במהלך יום העבודה. אם תשבי ליד שולחן גדול מדי תרגישי שאת עמוסה בעבודה ומפילים עלייך יותר מדי משימות. אל תשכחי שלניירת יש יכולת בלתי מוסברת לתפוס כל מקום פנוי על השולחן, לכן גם שולחן גדול במיוחד יתכסה במהרה בניירות שמתחננות שתטפלי בהן תכף ומייד. אך אם תשבי ליד שולחן קטן מדי תרגישי שלא נותנים לך לנשום, לפעול וליזום דברים. התחושה של מחנק פסיכולוגי מתחילה בתחושה של צפיפות פיזית.

אל תזלזלי גם בנוחות פינת העבודה והתאימי אותה לגובה שלך. המקלדת אמורה להיות קצת מעל קו המרפקים והמסך בגובה העיניים במרחק של כ-70 ס"מ. אם לא כך תאלצי לכופף כתפיים ותחושת הכפיפות והכובד תלווה אותך לאורך כל היום. וכן, לתחושה של אי נוחות פיזית תפקיד רב בהיווצרות תחושת אי נוחות נפשית. כמו כן, אל תחסכי בקניית כיסא. אין תחושה יותר מציקה מכאבי גב כרוניים. אל תתפתי לקנות רהיטים ססגוניים או כהים מדי. כעבור זמן מה הצבעים הבולטים כמו גם הניגוד בין השולחן השחור לנייר הלבן מתחילים לעייף את העין. הצבעים המומלצים הם אפור, תכלת, ירוק בהיר, גוונים בהירים של עץ.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית