החורף הגיע ואיתו גם הקור וההצטננויות • מה עושים?

כל אימא היסטרית כבר מתחילה לדמיין את השפעת החורף על ילדיה, זה מתחיל באפים סתומים, ממשיך בהצטננות וכמו כל חורף את כבר מדמיינת את עצמך יושבת בתור לרופא הילדים עם התינוק התורן, מקנחת את אפו ללא הפסקה. אז מה עושים? ואיך מקלחים תינוק מצונן? מורן אבוטבול עושה לכן סדר

mame | כיכר השבת |

כמה פעמים תאלצי להיעדר מהעבודה החורף הזה?

יכול להיות שזה תלוי בך.

כל אימא היסטרית כבר מתחילה לדמיין את השפעת החורף על ילדיה, זה מתחיל באפים סתומים, ממשיך בהצטננות וכמו כל חורף את כבר מדמיינת את עצמך יושבת בתור לרופא הילדים עם התינוק התורן, מקנחת את אפו ללא הפסקה.

חשוב לדעת שבמקרה ומדובר בתינוקות קטנים, החכמה היא למנוע את ההתקררויות מראש. אם תקפידי על כמה כללים בסיסיים, יש סיכוי טוב שתצליחי לעבור את החורף הזה בלי להיפגש עם רופא הילדים אולי אפילו בכלל.

הטמפרטורה האופטימלית עבור תינוקות היא כ- 22 מעלות, על מנת לוודא כי חדרו של התינוק שלכם מחומם כראוי – תלו מעל מיטתו מד- טמפרטורה. רק ככה תדעו על בטוח שמספיק חם לו.

כשאתן מתכננות את חדר התינוקות החלומי שלכן- שימו לב שמיקום מיטת התינוק לא תהיה סמוכה לקיר חיצוני שעלול להעביר את הקור לגופו של הפעוט. הצמידו את מיטתו דווקא לקירות פנימיים.

מתקלחים?

אחד הסיוטים הגדולים של אימהות זה לקלח תינוקות בחורף.

זה לא כל כך נורא כשעושים את זה נכון.

לפני הכל הכיני את כל מה שתצטרכי עבור הרחצה וההלבשה בהישג יד, בין אם זה בגדים, טיטול, משחה, שמפו ומגבת. הכל צריך להיות מוכן על מנת שברגע הנכון לא תאלצי לרוץ להביא את החסר מהארון המרוחק ולהשאיר את הקטנטן לחסדי המגבת או הטיטול שעליו.

עוד לפני שהורדת לו את השכבות פתחי את המים והתאימי אותם לחום הרצוי האמצעות טבילת המרפק שלך. במידה ואין לך אמבטיה לתינוק, כדאי לפחות לרכוש מושב אמבט – בכדי לאפשר שתי ידיים פנויות לטיפול בתינוק. אם אין לך כזה פרשי עבורו מגבת על רצפת האמבטיה והשכיבי אותו על גבו מעליה.

לאחר שסיימתם, עטפי אותו היטב במגבת גדולה שהוכנה מראש. אם יש באפשרותך להלבישו בחדר האמבטיה – מצויין. מעבר הטמפרטורות בין חדר לחדר אינו מיטיב עם תינוקות רכים, אם האמבטיה שלך צפופה מידי- דאגי ש"חדר ההלבשה" יהיה מחומם אף הוא.

הטמפרטורה- חם ויבש מהרגיל

אם אתם מחממים את הבית באמצעות מזגן, אל תשכחו שהוא עלול לגרום להתייבשות ולאיבוד הלחות. כבו אותו כשאינכם נמצאים בחדר ופתחו חלונות לאוורור.

שיעולים, אסטמה, ליחה ונזלות שלא נגמרות – ושאין לנו כמעט מושג איך לגאול מהם את הקטן שסובל כל כך, נובעות מהמחסור בלחות ומיובש שנוצר ע"י אמצעי החימום השונים.

כדי למנוע זאת, תוכלו לתלות מגבת רטובה בחדר על מנת ללחלח את האוויר. או לחילופין לעשות זאת בעזרת מכשיר אדים.

כדאי לדעת שהתייבשות היא אחד הגורמים למיתת עריסה – ושבידכם למנוע אסון.

כאן כדאי גם לציין כי גם לבוש עודף הינו מיותר ומסוכן. הוא זקוק לשכבה אחת נוספת, יותר ממה שאת לובשת- ולא יותר. וכמובן שמיכה ומעיל במקרה של יציאה.

התינוק מקורר? מישהו הדביק אותו...

בשונה ממה שאנו נוטים לחשוב, הצטננות ילדים נובעת אך ורק מהידבקות.

חשוב לדעת כי הנגיף מעבר באמצעות רוק ואוויר, דבר שמקל מאד על התפשטותו. מספיק אפצ'י אחד- ונדבקתם, והתינוק כבר בדרך לשם.

אז אמנם לא ניתן למנוע את כל החיבוקים והנשיקות מכולם, מה שכן ניתן לעשות הוא לחזק את המערכת החיסונית של הקטנטן, וזה באמצעות הוספת ויטמינים ותוספי מזון.

אמנם לא ניתן לתת אותם לתינוק הקטן מחצי שנה – אך אימהות מיניקות תוכלנה לצרוך אותו בעצמן והוא ישפיע לטובה גם על המערכת החיסונית של התינוק.

ראוי לציין שאימהות אשר נטלו תוספי מזון וצרכו מזון בריאותי בכל מהלך ההיריון – הקדימו רפואה למכה, ויצרו מערכת חיסונית טובה הרבה יותר לתינוק שלהן.

מעל גיל חצי שנה- כבר ניתן להוסיף ויטמינים באמצעות תוסף, אך אין כמו ויטמין סי שמופק ממיץ תפוזים סחוט וטרי או במרק ברוקולי חם ומדיף ניחוחות. סלניום – שקיים בקמח חיטה, אורז ודגים, וגם שתיית תה ירוק מחליטות שונות.

ולמרות הכל החורף הישראלי הוא נוח, וניתן בהחלט למצוא ימים שטופי שמש חורפית ולנצל אותם לטיול מרענן ומבריא.

הלבשנה את הנסיכים שלכן בבגדים מתאימים וצאנה איתם לנשום אויר צלול של חורף- לבריאות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית