המולטיטסקינג או בעברית פשוטה יכולת לעשות אלף דברים בבד אחד כבר מזמן הפכה לחלק אינטגראלי מחיינו. זה מעייף, זה מאתגר, זה בלתי נמנע. לפעמים בערב אנחנו מרגישים שניצלנו את כל המשאבים שרק היו לנו ואפילו נכנסו לאוברדרפט. אבל אם אתם מרגישים שכבר התחלתם לשלם מחיר בצורת עייפות כרונית, כאבי ראש, עודף משקל, נדודי שינה ובעיות ריכוז וזיכרון, זה הזמן לקחת הלוואת זמן מהחיים ולהשקיע אותה בכושר הגופני.

הדרך הכי לא טובה להתחיל להבריא מעט את אורח החיים היא להבטיח בקול רם שמשבוע הבא אתם מפסיקים לעשן מתחילים בתזונה נכונה ופעילות גופנית. יש סיכוי מסוים שאפילו תעמדו בהבטחה הזאת במשך מספר ימים. ואז מהר מאוד תחזרו לאורח החיים הרגיל, הנוח והלא בריא כל כך.

מילת המפתח היא כמובן מוטיבציה. המוטיבציה החזקה ביותר היא מוטיבציה פנימית. כל עוד בהגדרת המוטיבציה שלכם נוכח מישהו אחר, הסיכוי שלכם להיכשל גדול ביותר. מהי מוטיבציה חלשה? למצוא חן בעיני מישהו, לקבל מחמאות מאחרים, להיראות טוב (בעיני הסביבה) וכו'. אף שהדבר לכאורה לא נראה בעייתי כי כולנו רוצים לזכות במחמאות ולהיראות טוב, המוטיבציה החיצונית היא פגיעה מאוד מתוך הגדרה.

לעומת זאת, כשהמוטיבציה היא פנימית הסיכוי להתמיד באורח החיים הבריא הוא הרבה יותר גדול. מהי מוטיבציה פנימית? למשל, הפחד שאנו חשים כשרואים בדיקת דם גרועה או הרצון העז להפסיק להתנשף כל פעם שנאלצנו לעלות במדרגות. לכן לפני שהתחלתם לבצע שינוי בחיים תגדירו לעצמכם מה אתם באופן אישי תרוויחו מהשינוי הזה. אתם ולא הסביבה.

התירוץ הנפוץ ביותר לחזרה לשגרה הבעייתית היא חוסר זמן. הפעילות הגופנית נראית לרבים מאתנו כמשהו מעיק שחייבים להקדיש לו שעות ארוכות בשבוע שבמהלכם כבר לא ניתן לעשות שום דבר אחר. וכשיש כל כך הרבה דברים לעשות, למי יש זמן לעזוב הכול ולהתחיל לקפץ? אבל אם נסתכל על אנשים עסוקים אחרים בסביבתנו, נראה שרבים מהם דווקא משלבים בהצלחה בין ספורט לדברים נחמדים אחרים שגם להם לא תמיד נשאר זמן.

כך יש נשים שהפכו ביקורים בחדר כושר להזדמנות נהדרת להיפגש עם חברות ולפטפט מעט תוך כדי ריצה על ההליכון או שחייה בבריכה. יש כאלה שמנצלות את שיעורי הזומבה או היוגה לזמן איכות עם הבנות המתבגרות שנהנות להצטרף לאמהות בשיעורים האלה. ויש כאלה שפשוט מנצלים את הזמן הזה כדי להיות קצת לבד, לחשוב על החיים, לשמוע מוזיקה או שיעורים מוקלטים.

לא פעם אנשים חדורי מוטיבציה עוברים לדיאטה המורכבת מעלי חסה ותפוחי עץ ונרשמים לאימונים חמישה פעמים בשבוע. לא פלא שכעבור זמן קצר הגוף והנפש לא עומדים בעומס והם יורדים מהמסלול. אף שכולנו רוצים לראות מהר את התוצאות, חשוב לעמוד בפיתוי ולבצע את השינויים בהדרגה. אם עד עכשיו הכושר הייתה מילה גסה עבורכם, אל תעמיסו על עצמכם יותר מ-2-3 אימונים בשבוע. עדיף גם להתחיל מאימונים קצרים, אך יעילים ומהנים, למשל, שיעורי פילטס לא קשים במיוחד, מאשר לבחור מייד באימוני ספינינג קשים וארוכים.

גם אם כל מה שמניע אתכם הוא לא השיקול הבריאותי, אלא המראה החיצוני, זכרו שאם תתמידו בפעילות גופנית קלה במשך שנה, בסופו של דבר תרזו יותר מאשר אחרי כמה אימונים מתישים שיוציאו לכם כל חשק להיכנס לחדר כושר בעשור הקרוב.