"אמא, צלמי אותי!" הצילום הביתי הופך למקצועי

ההכלאה המוצלחת בין טלפון נייד למצלמה גרמו לכולנו להפוך לצלמים חובבים. היום קל מאוד לתעד כל רגע מרגש וכל פרצוף מצחיק של הזאטוט החמוד. רוצות שהתמונות המשפחתיות ייראו מדהימות לא רק להורים, אלא גם לאנשים אחרים? חשוב לדעת איך לצלם את הילדים נכון. הנה מדריך

דינה פלר | כיכר השבת |

הכלל הראשון של הצילום הדיגיטלי הוא שאין דבר כזה "יותר מדי תמונות". בימינו, כשאין צורך לשלם כל תמונה לפיתוח, וכשניתן לראות את התוצאה שנייה אחרי שהתמונה צולמה, חשוב לצלם כמה שיותר. ראשית, זה מאפשר לנו, להורים, להתאמן ולשפר את איכות התמונות. שנית, זה מרגיל את הילדים לנוכחות המצלמה ולא גורם להם להילחץ ולקפוא בתנוחות משונות כל פעם שמישהו מנסה לצלם אותם.

טיפים לצילום ביתי

תמיד תרדו לגובה של הילד. כשמצלמים את הילדים בלי להתכופף אף פעם לא מגיעים לתוצאה הרצויה. התמונות הללו תמיד נראות חובבניות. צלמים מקצועיים תמיד מתכופפים כשהם מצלמים את הילדים. זכרו שהמצלמה שלכם אמורה לראות את האיש הקטן שעומד מולה ולא את הגמד שאתם מתנוססים מעליו.

רבים נוהגים לבקש ממישהו לעמוד מאחורי גב הצלם ולעשות פרצופים לילד. זו היא הדרך הבטוחה להגיע לתמונה בה הילד נראה פוזל. הילד יביט הצידה לכיוון ה"ליצן" ולא תצליחו לתפוס את מבטו. תתקרבו לילד, תגרמו לו להסתכל עליכם ואז תתרחקו למרחק הרצוי.

בדרך כלל ילדים הם דוגמנים גרועים. אין להם לא סבלנות ולא נכונות להתאמץ בשביל תמונה יפה. לכן לפני שאתם קוראים לילד להצטלם תכינו את המצלמה, את התאורה, את התפאורה, תחשבו על הזווית ועל האווירה שאתם רוצים ליצור. תקראו לילד ברגע האחרון ותצלמו מהר. עדיף לעשות מספר רב של תמונות מהירות ואז לבחור מהן את התמונה הטובה ביותר, מאשר חצי שעה להתרוצץ סביב הילד ואז לעשות תמונה אחת "מושלמת" בה הילד כבר נראה עייף ועל סף בכי.

הכלל הראשון של הצילום הדיגיטלי הוא שאין דבר כזה "יותר מדי תמונות". בימינו, כשאין צורך לשלם כל תמונה לפיתוח, וכשניתן לראות את התוצאה שנייה אחרי שהתמונה צולמה, חשוב לצלם כמה שיותר. ראשית, זה מאפשר לנו, להורים, להתאמן ולשפר את איכות התמונות. שנית, זה מרגיל את הילדים לנוכחות המצלמה ולא גורם להם להילחץ ולקפוא בתנוחות משונות כל פעם שמישהו מנסה לצלם אותם. ,טיפים לצילום ביתי,תמיד תרדו לגובה של הילד. כשמצלמים את הילדים בלי להתכופף אף פעם לא מגיעים לתוצאה הרצויה. התמונות הללו תמיד נראות חובבניות. צלמים מקצועיים תמיד מתכופפים כשהם מצלמים את הילדים. זכרו שהמצלמה שלכם אמורה לראות את האיש הקטן שעומד מולה ולא את הגמד שאתם מתנוססים מעליו. ,רבים נוהגים לבקש ממישהו לעמוד מאחורי גב הצלם ולעשות פרצופים לילד. זו היא הדרך הבטוחה להגיע לתמונה בה הילד נראה פוזל. הילד יביט הצידה לכיוון ה"ליצן" ולא תצליחו לתפוס את מבטו. תתקרבו לילד, תגרמו לו להסתכל עליכם ואז תתרחקו למרחק הרצוי. ,בדרך כלל ילדים הם דוגמנים גרועים. אין להם לא סבלנות ולא נכונות להתאמץ בשביל תמונה יפה. לכן לפני שאתם קוראים לילד להצטלם תכינו את המצלמה, את התאורה, את התפאורה, תחשבו על הזווית ועל האווירה שאתם רוצים ליצור. תקראו לילד ברגע האחרון ותצלמו מהר. עדיף לעשות מספר רב של תמונות מהירות ואז לבחור מהן את התמונה הטובה ביותר, מאשר חצי שעה להתרוצץ סביב הילד ואז לעשות תמונה אחת "מושלמת" בה הילד כבר נראה עייף ועל סף בכי. ,,באופן כללי עדיף להשאיר קצת מרחב ריק בתמונה. אם בסופו של דבר המרחב מסביב ייראה לכם מיותר, תמיד תוכלו להסיר אותו בעזרת כל תוכנה גרפית. ולהוסיף מרחב ופרספקטיבה לתמונה זה כבר עניין קשה עד בלתי אפשרי גם לגרפיקאי מנוסה. מאידך, התמונות מקרוב בהן רואים היטב את עיני התינוק הן לרוב תמונות מוצלחות ומרגשות. ,הקפידו על תאורה טובה ואחידה. שמש חזקה כמו גם צל הם הבעייתיים ביותר מבחינת התאורה. סט הצילומים המושלם לצלם המתחיל הוא חדר מואר היטב ע"י מנורות. ,,אם אתם מתכננים את הצילומים מראש, תחשבו גם על הבגדים המתאימים לילדים. פסים וציורים לא מיטיבים עם התמונה הסופית ומושכים את תשומת לב הצופה מהפנים של המצולם לבגדיו. ,אם אתם מצלמים קבוצה של ילדים ורוצים להדגיש את הקרבה ביניהם, תבקשו מהם לקרב את הראשים. ראשים שפונים זה לזה בתמונה יוצרים תחושה של קרבה וחברות. וילדים שעומדים בשורות דווקא יוצרים הרגשה של ניכור ומזכירים תמונת מחזור מבית הספר.
לנסות להצחיק אותם זו טעות (shutterstock.com)

באופן כללי עדיף להשאיר קצת מרחב ריק בתמונה. אם בסופו של דבר המרחב מסביב ייראה לכם מיותר, תמיד תוכלו להסיר אותו בעזרת כל תוכנה גרפית. ולהוסיף מרחב ופרספקטיבה לתמונה זה כבר עניין קשה עד בלתי אפשרי גם לגרפיקאי מנוסה. מאידך, התמונות מקרוב בהן רואים היטב את עיני התינוק הן לרוב תמונות מוצלחות ומרגשות.

הקפידו על תאורה טובה ואחידה. שמש חזקה כמו גם צל הם הבעייתיים ביותר מבחינת התאורה. סט הצילומים המושלם לצלם המתחיל הוא חדר מואר היטב ע"י מנורות.

השתמשי ב'קלוז אפ' לצילום עוצמתי (shutterstock.com)

אם אתם מתכננים את הצילומים מראש, תחשבו גם על הבגדים המתאימים לילדים. פסים וציורים לא מיטיבים עם התמונה הסופית ומושכים את תשומת לב הצופה מהפנים של המצולם לבגדיו.

אם אתם מצלמים קבוצה של ילדים ורוצים להדגיש את הקרבה ביניהם, תבקשו מהם לקרב את הראשים. ראשים שפונים זה לזה בתמונה יוצרים תחושה של קרבה וחברות. וילדים שעומדים בשורות דווקא יוצרים הרגשה של ניכור ומזכירים תמונת מחזור מבית הספר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית