ימי החנוכה מאחורינו: כך תבריקו כלי כסף

עוד שנייה ייכבו הנרות, וכמו כל דבר טוב- גם החג המדהים הזה יסתיים וחנוכיית הכסף תמתין בסבלנות בוויטרינה עד לשנה הבאה. נוצצת או לא?! תלוי בכן, אם בחרתם באופציה הראשונה, אתן מוזמנות לקרוא את כל הטיפים ל'הלבנת כספים' (פנאי)

mame | כיכר השבת |

עוד שנייה ייכבו הנרות, וכמו כל דבר טוב- גם החג המדהים הזה יסתיים וחנוכיית הכסף תמתין בסבלנות בוויטרינה עד לשנה הבאה. נוצצת או לא?! תלוי בכן.

כלי כסף מפארים כמעט כל בית יהודי, המוטיב המרכזי בבתי ירושלים ובני ברק וסניפיהן למן הצפון ועד לדרום המרוחק – בינות למדפי הגמרות וספרי הקודש הוא לא. לא מערכת הסטריאו – אלא הוויטרינה עמוסת כלי הכסף שמעליו.

וכמו שאנחנו אוהבות כלי כסף נוצצים - ככה בדיוק אנחנו שונאות להבריק אותם. אבל – אין מה לעשות, אחרי שהשלמנו עם זה שאין ברירה ונצטרך לעבוד בשביל שהם יבריקו כביום היצרפם- קבלו כמה טיפים שיעזרו לכן לטפל בעניין הזה במהירות וביעילות.

לפני הכול כדאי לדעת ששמירת כלי הכסף מתחילה בתחזוקה נכונה. מקומות לחים- אינם מתאימים לאחסון כלי הכסף, ואם עדיין אין לכם ויטרינה או מקום אחסון מוגדר עבור הכלים – כדאי לעטוף אותם בנייר בין שימוש לשימוש.

נכון, לחות קיימת בכל מקום, וכדי למנוע ממנה להכתים את הפמוטים היפות שלנו – ניתן להניח בסמיכות אליהן ג'ל סיליקה- חומר סופג לחות (זה שאנחנו מכירים מהשקיקים הקטנים שנמצאים בכל קופסת נעליים, ושהחיינו שסוף סוף אנחנו יודעים למה הוא משמש), או כמה מטבעות נחושת.

עכשיו, אחרי שאנחנו כבר יודעות איך לאחסן אותם – אנחנו עוברות לחלק המאתגר באמת- איך מנקים אותם?

יש כל מיני שיטות לנקות כלי כסף, אני מתכבדת להביא בפניכן את הקלות ביותר.

לניקוי כלי כסף קטנים כמו סביבונים, כפיות ותכשיטים- הרתיחו מים בסיר, הוסיפו פיסה מכובדת של נייר אלומיניום והוסיפו סודה לשתייה. כעת כבו את האש, הוסיפו את הכלים אל הסיר למספר דקות והם יבריקו ללא כל צורך בשפשוף.

אם מדובר בכלים גדולים יותר- ניתן להשתמש במים שהרתחנו על מנת לשפשף את הכלים – כמובן באמצעות ספוג רך שאינו שורט.

אין לכם כוח להרתיח מים? מעדיפים את השיטות הישנות והטובות, אין בעיה.

על מנת לקצר את תהליך הניקוי ולשפר את התוצאה – כדאי להשתמש במשחה מיוחדת הנמכרת בחנויות לכלי כסף- על פי רוב היא אינה יקרה יותר מהמשחות הנמכרות במרכולים ומצורף אליה ספוג מתאים.

שטפו את הכלי במים חמימים, טבלו את הספוג במשחה בנדיבות ושפשפו בעדינות את הכלים. אם תתמידו לנקות אותם בתדירות סבירה- התהליך הזה לא יארך יותר זמן משטיפת כלים רגילה. לא כדאי להשתמש בכפפות גומי – כיוון שהם עלולים ליצור כתמים על הכלים.

חשוב מאד לנגב את הכלים השטופים היטב במטלית עדינה ולאכסנם במקום סגור כמו ארון או ויטרינה.

כלים המיועדים לאכילה או שתייה – כמו גביע יין למשל – יש לשטוף מיד לאחר השימוש ולנגב על מנת למנוע השחרה וכתמי מים.

רוצות לשמור על התוצאה לזמן רב?

הצבת פריטים מנחושת בסמוך לכלי הכסף מונעת את השחרתם.

ניתן להשיג משחות לכלי כסף המכילות R-22 שמונע את חימצון הכלים לאורך זמן.

לא התרשמתן? החלטתן סופית שאתם לא מתעסקים עם ניקוי של כלי כסף ודי? בתשלום סמלי ניתן לצפות את כלי הכסף בלכה מיוחדת המונעת את השחרתם. אך כדי לשמור על הציפוי תאלצו לשמור את הכלים מנטיפות של שמן וחלב הגורמים לקילופו.

איך אמרו לנו תמיד? על יופי- משלמים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית