אמא ואבא של שבת

מה טוב יותר עבור ילדיכם? גן שיהיו בו רק בנות ובובות? או גן מעורב והטרוגני של בנים ובנות, שם יש מכוניות ומשאיות לצד דובים ובובות ורודות; מאבקים קטנים בין ילדים; ובימי שישי יש אמא ואבא של שבת?

בת אל מור | כיכר השבת |

ההזדמנויות ליצירת סביבה מעורבת לבנים ולבנות הן מעטות מאוד. הפעם הראשונה שזה קורה, היא במחלקת יולדות ובפעוטון או אצל המטפלת. הפעם הבאה שזה יקרה תהיה עוד שנים רבות, כנראה לקראת החתונה.

שנים על גבי שנים אנו רגילים ועדים לעובדה שישנם בתי ספר נפרדים לבנים ובתי ספר נפרדים לבנות. כל אופציה אחרת נראית לנו נוגדת את ההגיון ואת עיקרי הדת.

ההפרדה במקרה זה מובנת, ונוצרה מטעמים ברורים- צניעות ותכנים חינוכיים שונים. הבנים מתעתדים למסלול תורני ישיבתי והבנות רוכשות מקצוע במסגרת לימודיהן.

אבל האם יש הצדקה להפרדה כבר בימי הגן? אפשר למצוא יותר ויותר גנים המיועדים אך ורק לבנים וכאלה המיועדים לבנות בלבד. מדוע יש צורך להפריד בין ילדים וילדות בגילאי הגן? האם זה יכול ליצור בעיות או בלבול בעתיד?

ציינתי קודם את הסיבות שמצריכות הפרדה בין בנים לבנות. אבל בגילאי הגן, נדמה שהתכנים הם אחידים ואף ילד לא מתעניין באופן מיוחד בבני המין השני.

כל ילדי הגן משחקים בחצר, לומדים להיגמל ממוצצים וטיטולים, נוטלים ידיים ומברכים לפני ואחרי האוכל. הם רוכשים מיומנויות מוטוריות ראשונות, לומדים פרשת שבוע, רבים לפעמים ומשלימים.

האם יכול להיות שההפרדה בין המינים בגיל כל כך צעיר מונעת מהם את האפשרות להתמודד עם מצבים שונים בשנים הבאות? האם זה עלול ליצור ריחוק או פחד מבני המין השני?

אמנם ניתן ליצור את ההפרדה במסגרות חיצוניות, אבל בתוך הבית, מה לעשות, חיים להם בהרמוניה (עם זיופים קלים) אחים קטנים לצד אחיות קטנטנות, ומתפתחת ביניהם דינמיקה כלשהי. איך זה משפיע על יחסי הגומלין בין ילדי הגן הנפרד, כאשר ילדה מנסה לפתור משבר בארגז החול עם חברותיה, בדרך שעובדת מצוין עם אחיה הגדולים?

האם יתכן שילד ישנא את אחיותיו הקטנות, כיוון שהחוויות שהוא חווה בגן הן רק עם חבריו הבנים? ידוע כי עד גיל מסוים יש יריבות לא קטנה בין בנים לבנות. הדבר ניכר באופנים שונים, גם במסגרת המשפחתית וגם במסגרות חיצוניות, כמו: גנים, בתי ספר מעורבים, תנועות נוער וכדומה. אז מה טוב יותר בעצם? להפריד או לחבר? האם ההפרדה מגבירה את השונות, או שאולי היא מונעת תככים מיותרים?

לא מעט מחקרים מראים כי מערכות חינוך נפרדות, בגילאי בית הספר עדיפות על פני מסגרות מעורבות. הן מעניקות בטחון לשני המינים ומביאות לתוצאות טובות יותר. אך כאן מדובר בילדים שמודעים יותר לבני המין השני, והכל קורה תחת הלחצים החברתיים של מילת המפתח "גיל ההתבגרות".

אבל בגילאי הגן וטרום בית הספר, מה טוב יותר עבור ילדיכם? גן שיהיו בו רק בנות ובובות? או גן מעורב והטרוגני של בנים ובנות, שם יש מכוניות ומשאיות לצד דובים ובובות ורודות; מאבקים קטנים בין ילדים; ובימי שישי יש אמא ואבא של שבת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית