במענה לח"כי 'דגל'

מרן הגראי"ל הכריע: להתנגד ליועצות משפטיות בבתי הדין

הדרישה למינוי יועצות משפטיות בבתי הדין כמו גם הצעת הפשרה לחלק את התפקיד בין יעוץ משפטי לכתיבת פסקי דין - נתקלו בהתנגדות מרן הגראי"ל שטיינמן, כפי שהורה לח"כי "דגל התורה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן בחג הפסח האחרון (באדיבות המצלם)

מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן ליב שטינמן הכריע בסוגיית מינוי יועצות משפטיות בבתי הדין הרבניים כי יש להתנגד לכך, כך נודע ל"כיכר השבת".

הפרשה המסובכת החלה כאשר עורכת דין ידועה פנתה לבית הדין לעבודה בטענה כי לא התקבלה לעבודה בלשכת אחד מהדיינים בארץ כיועצת משפטית זאת עקב כך שהינה אישה.

בהנהלת בתי הדין פנו לחברי הכנסת של 'דגל התורה', כדי לראות כיצד ניתן לגשר בנושא. חברי הכנסת פנו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שהציע הצעת פשרה - להקצות שני תקנים בלבד לנשים בבתי הדין הרבניים.

הרעיון מאחורי הצעת הפשרה היה בעצם לחלק את התפקיד של העוזרים המשפטיים לשניים, כאשר חלק אחד בתפקיד יעסוק בבעיות משפטיות מול בג"ץ וכדומה וחלק אחר יעסוק בעזרה תורנית בכתיבת וסיכום פסקי דין וכו'.

חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר הפנו בסוף השבוע את השאלה אל מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, והעלו בפניו את הסוגיה וצדדיה. ראש הישיבה דן עימם ארוכות בנושא והכריע להתנגד.

ח"כ אורי מקלב בהתייעצות אצל מרן הרב שטיינמן

בנוסף, כפי שדווח הבוקר בעיתון "יתד נאמן", בהמשך לחשיפת "כיכר השבת" מאמש כי ח"כ גפני דרש בישיבת ראשי הקואליציה למנוע את חילולי השבת בתל-אביב, הכריע מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן להציב דרישה ברורה וחד משמעית בפני ראש הממשלה והנהלת הקואליציה לפיה אם ימשכו חילולי השבת ולא תיפתר בעיית המרכולים בתל אביב שהציב הבג"ץ - יש לפרק את השותפות.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, וחברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר שפנו לבית מרן ראש הישיבה, הציבו בפניו את הנושא. ל"כיכר השבת" נודע כי חברי הכנסת הסתפקו האם לחוקק חוק שיסדיר רק מעתה ואילך את חילולי השבת ברחבי הארץ או להביא חוק רטרואקטיבי שיבטל את החלטת בג"ץ ויחול גם על העתירות סביב העיר ת"א.

כאמור, מרן הרב שטיינמן הורה להציב דרישה ברורה וחריפה כנגד חילולי השבת בתל אביב כפי שבאה לידי ביטוי בדרישת ח"כ גפני שנחשפה ב"כיכר השבת" - עד כדי איום בפירוק השותפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר