"אני או השמאל"

האולטימטום של נתניהו לשר החוץ הגרמני

ראש הממשלה נתניהו ממשיך במאבקו נגד ארגוני השמאל 'שוברים שתיקה' ו'בצלם' העביר מסר לשר החוץ הגרמני: בטל פגישתך עם אנשי הארגון או שלא אפגוש אותך (פוליטי מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה נתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במאבקו נגד ארגוני השמאל 'שוברים שתיקה' ו'בצלם', ואמש (שני) הוא העביר מסר לשר החוץ הגרמני: בטל פגישתך עם אנשי הארגון או שלא אפגוש אותך.

על פי הדיווח בחדשות 2, שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל - צפוי להפגש עם ראש הממשלה נתניהו, רק שיממה לפני הוא קיבל מסר מלשכת רוה"מ כי אם ייפגש עם בכירי ארגון 'שוברים שתיקה' הרי שראש הממשלה לא ייפגוש אותו.

גורמים מדיניים אמרו לחדשות 2 כי "ישראל קובעת מדיניות ברורה למרות היחסים הקרובים עם גרמניה - במטרה לבלום את הסחף של פגישות בין נציגי מדינות באירופה לארגונים כאלה".

בעקבות הודעת נתניהו, אמר שר החוץ הגרמני בריאיון לרשת ZDF: "אני מתקשה לדמיין שהפגישה תבוטל, מכיוון שזה יהיה מצער מאוד. זה נורמלי לגמרי מבחינתנו להיפגש עם נציגי ארגונים אזרחיים במהלך ביקור מדיני. אתה לא מקבל רושם מלא על המדינה כשאתה פוגש את הממשל בלבד - צריך לדבר עם אמנים, כותבים ואפילו ארגונים ביקורתיים. אני לא רוצה לעשות דרמה מזה".

סיעות האופוזיציה חלוקות בנושא. יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד כתב: "לא צריך לבטל את פגישתו עם שר החוץ הגרמני, אבל אם הוא היה נפגש בגרמניה עם ארגוני שמאל רדיקלי מרקל הייתה מתעצבנת לא פחות". ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב בלעג ללפיד: "נתניהו לא צריך לבטל את הפגישה אבל הוא צודק שהוא ביטל אותה... הלכתם לאיבוד? זאת המטרה, לפיד קלאסי - לומר הכל בלי לומר שום דבר".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב: "נתניהו בורח מהמגרש. הצבת האולטימטום לשר החוץ הגרמני היא פגיעה קשה בקשרי החוץ של ישראל עם הכלכלה הגדולה באירופה וידידת אמת של עם ישראל. במקום לברוח מן המערכה אני קורא לנתניהו להיפגש עם שר החוץ הגרמני ולהציג את עמדותיו ועמדות ישראל, ללא חשש מארגונים כאלו ואחרים".

הרצוג הוסיף: "מחר בבוקר אפגש עם שר החוץ הגרמני, ידיד אמת של ישראל, ואציג את עמדותיי ועמדות ישראל למען חיזוק הקשרים ושמה הטוב של ישראל בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר