סקר מפחיד

יותר חילונים: חצי מהישראלים נהגו שתויים

מסוכן מאוד לנסוע בכבישי ישראל בשעות הלילה המאוחרות - זו המסקנה העולה מאליה מתוצאות הסקר החדש שערכה עמותת אור ירוק. וגם: מי ומי בנהגים השיכורים (תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
'בדיקת ינשוף' לנהג שנחשד בנהיגה תחת שכרות. אילוסטרציה (צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90)

סקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" בקרב כ-530 ישראלים חושף: אחד מכל שני נהגים בישראל אחז במהלך השנה האחרונה בהגה כשהוא שתוי, ופסול מלנהוג.

מהממצאים עולה נתון מעניין, לפיו שיעור גבוה הרבה יותר של חילוניים לעומת דתיים ומסורתיים הודו שהם נוהגים כשהם שיכורים. "אנחנו שותים ונוהגים", הם סיפרו לעורכי הסקר.

כמו כן, יותר גברים נוהגים שתויים מאשר נשים; יותר משכילים מחסרי השכלה אקדמאית ויותר צעירים ממבוגרים.

אחד מהנשאלים אף פירט: "לא פעם יצא שכשהייתי אמור להיות זה שנוהג, יצא לי לשתות. לפעמים אני יוצא, שותה כמה צ'ייסרים, ואחרי זה עולה על ההגה. אני לא חושב שזה מסוכן. הסיכוי ששוטר יתפוס אותי כמעט לא קיים".

אילוסטרציה (צילום: Danielle Shitrit/Flash90)

מנכ"ל עמותת "אור ירוק" ארז קיטה אמר בראיון לגל"צ בו פורסם לראשונה סקר זה: "נתוני הסקר מוכיחים כמה המודעות לסכנה בנהיגה תחת אלכוהול נמוכה, ועוד יותר מכך - כמה הציבור לא חושש להיתפס על ידי המשטרה. הצמצום בניידות ובשוטרים לא מאפשר לשוטרי התנועה לבצע אכיפה מרתיעה ואפקטיבית, כזו שתמנע מנהגים שיכורים לעלות על ההגה. נהג שידע שיש משטרה בכביש, לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו".

ראש מחלקת מחקר ופיתוח במשטרת התנועה, נצ"מ אלברט אסרף, טען מנגד כי "רק בשנת 2017 אנחנו בעלייה ניכרת בתחום הבין-עירוני בתחום אכיפת עבירת השיכרות. מתחילת השנה אנחנו נמצאים בירידה של סך הכל 12% בתאונות דרכים, צריך להבין שזו גם תולדה של אכיפה משמעותית".

גיל יעקב, מנכ"ל ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, סיכם: "הגיע הזמן שגם בישראל נפעיל תחבורה ציבורית בשעות הערב המאוחרות ובשעות הלילה. אפשר למנוע תאונות דרכים כתוצאה משכרות. הגיע הזמן להציל חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר