נלחמים בכל דרך

אוקראינה הפסיקה את החשמל לבדלנים

רשות החשמל האוקראינית הודיעה כי היא מפסיקה את זרם החשמל למחוז לוהנסק הנשלט בידי הבדלנים הפרו רוסיים כשלטענתה חובות החשמל שלהם גדולים מידי (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אימון של הצבא האוקריאני בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)

בניגוד לישראל שמספקת חשמל לאויביה ואינה מעיזה להפסיק להם אותו גם בזמן מלחמה או בעת בה החוב של הפלסטינים מגיע למיליארדי שקלים, חברת החשמל הלאומית של אוקראינה מסרה היום (יום ג') שהיא ניתקה את זרם החשמל לחלקים באזור המזרחי שנשלט על ידי בדלנים פרו-רוסים משום שצברו חובות רבים.

לפי שעה לא התקבלה תגובה ממנהיגי מחוז לוהנסק, שנמצאים בעימות ממושך עם השלטונות בקייב על רקע העימות בין אוקראינה לבין רוסיה מאז 2014, אך כלי תקשורת בלוהנסק ציטטו גורם מקומי שאמר שהמחוז שקרוב לגבול הרוסי התכונן להפסקת זרם החשמל אליו ויתחבר לחשמל ממקורות אחרים.

"אספקת החשמל לטריטוריה הכבושה לוהנסק הופסקה הלילה באופן זמני", מסר וסולוד קויאלצ'וק, ראש חברת החשמל "אוקרנרגו", בהודעה שפרסם בפייסבוק.

זו לא ההחלטה הראשונה מסוג זה, אוקראינה הפסיקה את אספקת הגז למחוז לוהנסק כבר ב-2015, גם בטענה שרשויות המחוז לא שילמו את חובותיהם, ובחודש מרס 2017 הטילה אמברגו על סחר עם המחוזות הבדלניים במזרח המדינה. לטענת השלטונות בקייב, סכום חובות החשמל של הבדלנים עומד על 2.6 מיליארד הריבניה אוקראיניים (96.67 מיליון דולר).

שלוש שנים חלפו מאז שרוסיה סיפחה לשטחה את חצי האי האוקראיני קרים ועוררה את הבדלנים הרוסיים במדינה, והיחסים בין אוקראינה לבין הבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה עדיין מתוחים ביותר. הפסקת האש שהושגה בין הצדדים ב-2015 הופרה באופן קבוע ולעת עתה לא נראה פתרון באופק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר