"לא תהיה קטסטרופה"

שר החוץ הגרמני לא מתרגש מרה"מ נתניהו

שר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל, לא מתרגש מהאולטימטום של נתניהו והודיע כי ייפגש עם אנשי השמאל גם במחיר ביטול הפגישה עם נתניהו. יעלון ודרעי מגבים את רה"מ (מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר גבריאל (צילום: www.kremlin.ru)

שר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל, לא מתרגש מהאולטימטום של ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע היום (שלישי) כי בכוונתו להיפגש עם אנשי 'שוברים שתיקה' ו'בצלם' גם במחיר ביטול הפגישה עם נתניהו.

בראיון לרשת הטלוויזיה הגרמנית ZDF אמר כי "פגישות עם ארגונים שמתנגדים לפעולות של ישראל זה דבר נורמלי לחלוטין". לדבריו, "זה יהיה בלתי נתפס אם היו מבוטלות פגישות עם נתניהו אם הוא היה נפגש עם מבקרי הממשל בגרמניה".

"עם זאת, גם אם הפגישה עם נתניהו תבוטל, זו לא תהיה קטסטרופה והדבר לא ישנה את היחס שלי כלפי ישראל", הוסיף גבריאל, "אי אפשר לקבל תמונה מלאה ומקיפה של מצב מדינה, לא משנה היכן בעולם, אם נפגשים רק פקידי ממשל".

בתוך כך, שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון הביע תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו באשר להחלטתו שלא לקיים את הפגישה עם שר החוץ הגרמני בעקבות פגישתו המתוכננת עם אנשי 'שוברים שתיקה' ו'בצלם'.

"אדוני שר החוץ זיגמר - עד כאן!", כתב יעלון, "אני תומך בדרישתו של ראש הממשלה משר החוץ הגרמני Sigmar Gabriel, בעניין "שוברים שתיקה". המימון והבחישה של ממשלות אירופה בנושאים שכאלה, חוצה קווים אדומים ביחסים בין מדינות".

לדבריו: "ישראל איבדה את הסבלנות לתופעה שבה ממשלות מממנות, תומכות ומתערבות בפעילות ארגונים מסוג זה. הם לא עושים את זה כדי לעזור לנו, הם משתמשים בארגונים כמו שוברים שתיקה כדי לחזק את הנרטיב הפלסטיני השקרי ולהחליש את מעמדה של ישראל בעולם"..

"לא מדובר כאן בסתימת פיות", קובע יעלון, "אני אלחם על זכותם של שוברים שתיקה להתבטא, לכן מתנגד להוצאתם מחוץ לחוק. אבל אינני חייב לאפשר להם לפעול בתוך צה"ל. לכן מנעתי זאת כרמטכ"ל ושר הביטחון".

בסיום דבריו פנה יעלון לגרמניה: "אם באמת אכפת היה להם ממוסריותו של צה"ל, לא היו מוציאים דיבתנו רעה בחו"ל, והיו מעבירים את 'עדויות החיילים' לצה"ל, כדי שאפשר יהיה לחקור את התלונות. מאז הקמת הארגון ב-2004, לא התקבלה ולו עדות אחת, שמאפשרת חקירה".

גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הביע תמיכה בנתניהו וכתב: "טוב עשה ראש הממשלה שביטל את פגישתו עם שר החוץ הגרמני. אסור שמדינות זרות יתערבו בעניינים הפנימיים של ישראל. אני נותן לנתניהו גיבוי מוחלט".

בתוך כך, בבית הנשיא עדכנו כי נשיא המדינה ראובן ריבלין ייפגש עם שר החוץ של גרמניה בשעה 15:45.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר