המאבק על השבת

כפר סבא: כתב אישום נגד קניונים מחללי השבת

עיריית כפר סבא הגישה כתב אישום נגד קניוני אושילנד ו-G בשל היותם פתוחים במהלך השבת בניגוד לחוק העזר העירוני שאוסר עליהם לפתוח עסקים במהלך השבת (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מתחם אושי לנד (צילום: אושילנד)

אל מול החנויות שנפתחות בשבת בתל אביב, בעיריית כפר סבא החליטו דווקא להילחם בחילולי השבת. על פי הדיווח ב'הארץ' הגישה העירייה כתבי אישום נגד קניוני אושילנד ו־G בעיר, הפועלים בשבת.

מה שהביא ככל הנראה את עיריית כבר סבא לפעול בנושא הוא לאו דווקא הדאגה לקדושת השבת, כמו גם עתירה שהוגשה נגדה על ידי עשרות בעלי עסקים בעיר, שאינם פותחים את חנויותיהם בשבת.

קניוני אושילנד ו־G החלו לפעול בשבת כבר לפני כחצי שנה, אולם לטענת העותרים העירייה החלה לפעול נגדם רק בעקבות העתירה — אף שזו טענה מאז הגשת העתירה כי היא פועלת כל העת נגד חנויות הפועלות בניגוד לחוק העזר העירוני. לטענת העותרים פריצת חומות השבת על ידי הקניונים הביאה לפתיחת חנויות נוספות בעיר במהלך השבת.

כפר סבא היא עיר חילונית ברובה, ושיעור הדתיים בה נאמד ב–15% בלבד. בשנת 2002 התנהל מאבק דומה בעיר כאשר קניון ערים בכפר סבא נפתח בשבת, אך מאז הוא סגור בשבתות לאחר שהיה פתוח שלוש שבתות בלבד.

בכתב האישום של העירייה נגד חברת "אושירה", שמפעילה את קניון אושילנד, נכתב כי בשבת נמצאו 18 עסקים פתוחים בקניון, בהם רשתות ביגוד ואופנה. בכתב האישום נגד קניון G נכתב כי נמצאו שני בתי עסק פתוחים. העירייה כתבה כי במעשיהם, עברו בעלי העסקים והנהלות הקניונים על חוק העזר העירוני, המחייב סגירת עסקים בשבת בעיר. עוד ציינה העירייה כי תפעל בעתיד גם נגד החנויות עצמן, ולא רק נגד הנהלות הקניונים.

על פי הדיווח בהארץ, אתמול (שני) התקיים דיון בעתירת בעלי העסקים נגד העירייה בבית המשפט המחוזי בלוד. העותרים דרשו לחייב את העירייה לאכוף את חוק העזר העירוני ולכפות על קניון אושילנד לסגור את החנויות בשבת. הם טענו כי פתיחת הקניון בשבת הביאה לפגיעה בפרנסתם ולחוסר שוויון עסקי, והדגישו כי לא מדובר בסוגיה דתית. העתירה הוגשה בשיתוף "קואליציית שבת שוויון" והתאחדות הסוחרים הכללית והעצמאיים בישראל.

בתגובה לבית המשפט טענה העירייה כי היא "אוכפת עבירות של בעלי עסקים הפותחים עסקיהם בשבת באמצעות משלוח הודעות והתראות לעסקים, ובמידת הצורך על ידי קנסות וכתבי אישום". אך בפועל, כאמור, רק בינואר, חצי שנה לאחר הקמת אושילנד, העירייה שלחה כמה התראות לבתי העסק בקניונים.

עו"ד אורי ישראל־פז, המייצג את העותרים, אמר כי "העירייה מתנהלת במדיניות של תת־אכיפה של חוק העזר העירוני, ובית המשפט מתבקש להוציא צו שיורה לה לנקוט את כל האמצעים האפקטיביים העומדים לרשותה כדי לאכוף את החוק על העבריינים בפרהסיה". השופטת זהבה בוסתן ביקשה מהצדדים בדיון להגיע להסכמות, אך משלא הסכימו קבעה כי הדיון יידחה בשלושה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר