בפגישה עם השר לוין

החרדים דרשו: שמירת שבת - בכל הארץ, גם בתל-אביב

נציגי המפלגות החרדיות והדתיות התכנסו בצהריים בלשכתו של השר יריב לוין לדיון בחילולי השבת ודרשו קידום תיקון חקיקה באופן שיביא לשמירת השבת בת"א ובכל הארץ (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגישה עם השר יריב לוין (באדיבות המצלם)

נציגי המפלגות החרדיות והדתיות - ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי התכנסו בצהריים (שלישי) בלשכתו של השר יריב לוין לדיון בעקבות פסיקת בג"ץ המאפשרת את חילולי השבת בתל-אביב.

בפגישה השתתפו לצד השר יריב לוין, יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, סגן שר הביטחון אלי בן דהן וטל גן צבי עוזרו של שר החינוך נפתלי בנט.

במהלך הפגישה, הבהירו הנציגים את הצורך בקידום תיקון חקיקה באופן שישמר את הסטאטוס קוו בעניין שמירת השבת במרכולים, הן בתל אביב והן ברחבי הארץ.

נציגי המפלגות החרדיות הביאו את הצעותיהם גם לגבי תיקוני החקיקה וגם לשאר הנושאים ודרשו לקבל תשובות באופן המהיר ביותר.

כפי שנחשף הבוקר ב"כיכר השבת", בדיון שיקיים מחר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בשאלה האם לבקש דיון חוזר בבג"ץ לאור העובדה ששר הפנים דרעי, שבידיו הופקדו סמכויות השבת, הכריע בנושא המרכולים בתל אביב - עוד בטרם פרסם בג"ץ את החלטתו, ישתתף יו"ר ש"ס השר דרעי בעצמו יחד עם ראש לשכתו משה ארבל.

בדיון שיתקיים מחר בשעה 14:00 ישתתפו מטעם היועמ"ש גם ארז קמניץ המשנה ליועמ"ש וכן נציגות של פרקליטות המדינה ממחלקת הבג"צים וע"ד גילי מון. כמו כן ייצטרף גם היועץ המשפטי של משרד הפנים עו"ד יהודה זמרת.

נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן אמר במהלך אירוע תורני בתל אביב כי "יש לנו היום את השג"צ (בג"צ) שעושה לנו את כל הצרות של חילולי השבת. הם שולטים היום. ברוך ה' הנציגים שלנו (בתל-אביב. י"כ) פרשו מהקואליציה. צריך להילחם בכל מה שהבג"ץ הזה עושה, ואם לא - יפרשו אפילו מהממשלה. תתפללו על רבי אריה שה' יהיה בעזרו ושימשיך לעשות עוד ועוד למען כבודו יתברך".

אתמול דווח בעיתון "יתד נאמן", בהמשך לחשיפת "כיכר השבת" כי ח"כ גפני דרש בישיבת ראשי הקואליציה למנוע את חילולי השבת בתל-אביב, הכריע מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן להציב דרישה ברורה וחד משמעית בפני ראש הממשלה והנהלת הקואליציה לפיה אם ימשכו חילולי השבת ולא תיפתר בעיית המרכולים בתל אביב שהציב הבג"ץ - יש לפרק את השותפות.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, וחברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר שפנו לבית מרן ראש הישיבה, הציבו בפניו את הנושא. ל"כיכר השבת" נודע כי חברי הכנסת הסתפקו האם לחוקק חוק שיסדיר רק מעתה ואילך את חילולי השבת ברחבי הארץ או להביא חוק רטרואקטיבי שיבטל את החלטת בג"ץ ויחול גם על העתירות סביב העיר ת"א.

כאמור, מרן הרב שטיינמן הורה להציב דרישה ברורה וחריפה כנגד חילולי השבת בתל אביב כפי שבאה לידי ביטוי בדרישת ח"כ גפני שנחשפה ב"כיכר השבת" - עד כדי איום בפירוק השותפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר