"חשיבות גבוהה"

למען הילדים הסובלים ממחלות מעי דלקתיות

מעל 100 מומחי גסטרו מכל העולם ניסחו לראשונה המלצות לטיפול מיטבי בילדים עם מחלות מעי דלקתיות, בהובלת פרופ' דן טרנר, מנהל מכון גסטרו במרכז הרפואי שערי צדק (בריאות)

למען הילדים הסובלים ממחלות מעי דלקתיות. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הוועדה הפדיאטרית של האיגוד האירופאי לקרוהן וקוליטיס (PECCO) בראשות פרופ' דן טרנר, מנהל מכון גסטרו ילדים ותזונה במרכז הרפואי שערי צדק ניסחה מסמך אשר קובע סטנדרט עולמי לטיפול בילדים ובבני נוער הסובלים ממחלות מעי דלקתיות (IBD).

מטרת המסמך שפורסם לאחרונה בכתב העת האירופי לקרוהן וקוליטיס Journal of Crohn's and Colitis, היא לצמצם את הפערים הקיימים בין מרכזים רפואיים מובילים למרכזים מטפלים קטנים יותר, כגון קופות החולים ומרפאות פרטיות ובכך לשפר את איכות חייהם של ילדים ובני נוער הסובלים ממחלות מעי דלקתיות.

הוועדה המיוחדת לקביעת ההמלצות הוקמה ביוזמת פרופ' טרנר ובמסגרתה נערך סיעור מוחין בשיטת דלפי בין למעלה מ- 100 מומחים במחלות מעי דלקתיות בילדים במרכזי IBD בכל העולם. המומחים דירגו מאפיינים הקשורים למרכזי טיפול בילדים עם מחלות מעי דלקתיות במספר ממדים כולל– משאבים, כוח אדם, ניהול, שירותים תומכים, תמיכה במטופל ונגישות, אקדמיה ותקשורת. בסיום התהליך ובהתאם לתוצאות קבעו חברי הוועדה 60 מאפיינים הדרושים בכל מרכזי IBD ברחבי העולם. בשלב הבא הוועדה סקרה מרכזי מחלות מעי דלקתיות ברחבי העולם ועמדה על הפערים בין המצוי לרצוי בישראל, באירופה ובצפון אמריקה.

"תוצאות העבודה הראו כי במקרים מסוימים מומחים לא מעלים על סדר היום דווקא את הנושאים שדורגו על ידם כבעלי חשיבות גבוהה יותר. הדבר עלול להעיד על מודעות חלקית לכלל הפעולות הנדרשות לטיפול המיטבי אך גם להעדר ספרות תומכת בנושאים הקשורים בטיפול במחלה לאורך זמן", אומר פרופ' טרנר ומוסיף, " קביעת סטנדריטזציה לטיפול נכון בילדים הסובלים ממחלות מעי דלקתיות יכולה למזער את הפערים ולשפר את איכות הטיפול בילדים אלו".

במסגרת פעילותו באיגודים האירופים ECCO וכן ESPGHAN, יזם פרופ' טרנר שלוש סדנאות לימוד אינטנסיביות המתקיימות מדי שנה ברחבי העולם, במטרה לצמצם את הפער בין הקווים המנחים מטעם האיגודים לבין הידע בפועל. בסדנאות אלו משתתפים כ- 300 רופאים מרחבי העולם, זאת מתוך ניסיון להעלות את רף הטיפול הבינלאומי במחלות כרוניות אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר