התקיפה בסוריה

קצין בכיר: היעד - 100 טילים של החיזבאללה

הקצין אמר את הדברים בתדרוך לכתבים שם חשף מפרטי התקיפה האחרונה של ישראל בסוריה והתייחס גם לעימות האפשרי בין ארה"ב לצפון קוריאה ולהשלכותיו (צבא וביטחון)

מטוסי האדיר החדשים שיסייעו בתקיפות (צילום: דובר צה"ל)

לאור המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה התקיים תדרוך לעיתונות של קצין בכיר בצה"ל שהביע חשש מהשלכות העימות והתייחס גם לתקיפות הישראליות בסוריה. בתדרוך לכתבים אמר הבכיר כי למתיחות הגרעינית בצפון קוריאה עלולה להיות השפעה ביטחונית על ישראל, בעיקר נוכח אפשרות שהעימות בין וושינגטון לפיונגיאנג יפגע ביכולתה של ארצות הברית לסייע בביטחון המזרח התיכון.

הגורם הביטחוני הוסיף כי לצה"ל היה מודיעין על השימוש שעשה צבאו של בשאר אסד בגז סארין כבר בזמן אמת, מיד אחרי התקיפה. לדבריו, למרות טענות התקשורת, ישראל אינה מעדכנת את רוסיה בזמן אמת על תקיפות שצה"ל מבצע בסוריה.

בנוגע לתקיפה האחרונה שפורסמה חשף הקצין כי מדובר ב"יעד התקיפה כלל כ-100 טילים שיועדו לחיזבאללה. חלקם הושמד וחלקם הגיע לחיזבאללה".

באשר למצב הביטחוני והפוליטי המתוח ברצועת עזה, אמר הקצין הבכיר כי תוך ימים ספורים לא תהיה אספקת חשמל לרצועת עזה בשל המחלוקת בין הפלגים הפלסטינים ומעניין יהיה לראות כיצד חמאס ינהג - אם ימשיך לחזק את תשתיות הטרור או יפנה משאבים לפתרון בעיית החשמל.

לדברי הקצין, ישראל הפעילה טונות של חומר נפץ נגד מנהרות טרור של חמאס. הוא הוסיף כי האיום החמור מבחינתה של ישראל הוא חיזבאללה בגבול הצפון, אך האיום הנפיץ ביותר הוא דווקא חמאס ברצועת עזה שככל הנראה חש שיש לו פחות מה להפסיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר