התגרות

ספינת קרב איראנית התקרבה למשחתת אמריקאית

האיראנים ממשיכים בהתנהגותם הפרובוקטיבית כשספינת קרב איראנית התקרבה במהירות למשחתת אמריקאית כשעמדות הירי שלה מאוישות. האמריקאים זועמים (בעולם)

משחתת אמריקאית (צילום: שאטרסטוק)

האיראנים מתגרים בטראמפ: רשת פוקס האמריקנית דיווחה הלילה (רביעי) כי ספינת קרב של משמרות המהפכה האיראניים התקרבה במהירות גבוהה למשחתת של חיל הים האמריקני במפרץ הפרסי - והאמריקנים נאלצו לסטות ממסלולם מחשש להתנגשות.

שני גורמים רשמיים אמריקנים סיפרו לפוקס ניוז כי הספינה האיראנית, שאנשיה אף איישו את עמדות הירי מה שמונע את התירוצים כי מדובר בטעות לא מכוונת, התקרבה לכדי קילומטר אחד בלבד מהמשחתת האמריקנית "מהאן". האמריקנים ירו זיקוקי אזהרה, צפרו צפירות אזהרה ואף איישו את עמדות הירי, ולבסוף סטו ממסלולם כדי להימנע מהתנגשות.

"התקרבות במהירות גבוהה כזו ואיוש עמדות הירי, למרות אזהרות מהמשחתת - מדובר בבירור בהתנהגות פרובוקטיבית", אמר אחד הגורמים האמריקאים.

המשחתת האמריקאית הזו כבר מתורגלת במצבים מסוג זה, לפני כארבעה חודשים הייתה מעורבת אותה משחתת באירוע דומה במצרי הורמוז ואף ירתה שלוש יריות אזהרה לאחר שספינות איראניות לא שעו לקריאות בקשר והמשיכו להתקרב אליה.

לפי הצבא האמריקני, ספינות איראניות היו מעורבות ב-35 תקריות של התנהגות "לא-מקצועית" בשנה שעברה - זינוק של 50 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה.

בחודש שעבר נרשמה התגרות דומה מצד האיראנים. גורם אמריקני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ספינה של חיל הים האמריקני ששטה באזור מצרי הורמוז נאלצה לסטות מהמסלול בעקבות התקרבות חריגה של כלי שיט איראניים ממשמרות המהפכה. התקרית התרחשה לאחר שאיראן ערכה ניסוי טילים בליסטיים כמה ימים קודם לכן. הגורם ציין כי נעשו ניסיונות רבים לתקשר עם כלי השיט האיראניים, אך לא הייתה תגובה. "זו הייתה פעולה לא בטוחה ולא מקצוענית", אמר הגורם האמריקני.

גם בחודש אוגוסט שעבר נרשמו כמה תקריות בין משמרות המהפכה וחיל הים האמריקני באזור מצרי הורמוז. במקרה אחד התקרבו במהירות כלי שיט של המשמרות עד כדי 300 מטרים ממשחתת אמריקנית ובתגובה נורו נורי אזהרה מהספינה האמריקנית. במקרה אחר, כמה ימים מאוחר יותר, שוב התרחש אירוע דומה.

האירועים שהתרחשו אז עוד תחת שלטון הנשיא אובמה הובילו לגינוי חריף מהבית הלבן. "יכולות להיות טעויות לא מחויבות בשטח בשל הפעולות האיראניות", אמר אז דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט כשבפועל לא נעשה דבר מול האיראנים. הלילה לא נמסרה תגובה מהבית הלבן אך כפי שטראמפ הוכיח הוא מסוגל לפעול בצורה ישירה כנגד ההתנהגות הפרובוקטיבית של טהרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר