סכנה לל"ג בעומר

אושר סכסוך העבודה: לוחמי האש בדרך לשביתה

סכנה לאירועי ל"ג בעומר כשהדלקת המדורות במקומות מרכזיים עומדת בסכנה בשל הצורך בכוחות הכיבוי זמינים. כמו כן הופעות שונות המתוכננות לחודשי הקיץ בסכנה (בארץ)

מכבים מדורת ל"ג בעומר בירושלים (צילום: כיבוי והצלה ירושלים)

ארגון הכבאים הודיע היום (רביעי) על כך שההסתדרות אישרה את סכסוך העבודה שהכריזו עליו, מה שמעמיד בכנסה של ממש את אירועי ל"ג בעומר והדלקת המדורות.

הרקע לסכסוך הוא שורה של דרישות שהעלה ארגון הכבאים ביניהן: מדי כבאות נאותים שאינם מסכנים את הכבאי בעת מילוי תפקידו, החלטות חד צדדיות בדבר שינוי מבני ללא היוועצות בעובדים תוך פגיעה בכשירות המבצעית, אי מתן תגמול למטלות נוספות על התפקיד (נע"ת) כגון דובר מחוז, אחראי חומרים מסוכנים ועוד, חוסר תום לב ביחסי עבודה מול העובדים.

במידה וסכסוך העבודה לא ייפתר, כ-3,000 כבאים עלולים לפתוח בשביתה בעוד כשבועיים, ובכך להעמיד בסימן שאלה את קיומם של אירועי ל"ג בעומר וכן אירועי קיץ רבים כגון הופעות של אמנים מחו"ל המתוכננות לחודשי הקיץ.

יו"ר ארגון הכבאים, אבי אנקורי מסר בתגובה: "רק בנובמבר האחרון מדינת ישראל כולה דיברה על כוחם ויכולותיהם של לוחמי האש, שבזכות נחישות והקרבה מנעו פגיעות בנפש תוך התמודדות עם שורה ארוכה של שרפות. לצערנו, למרות כל אלו, ממשיכים להיעשות צעדים חד צדדיים הפוגעים בכבאות ובלוחמי האש.

עוד הוסיף אנקורי: "לצערנו, נציבות הכבאות והעומד בראשה, מתעלמים מהנושאים הבוערים שהוצבו על שולחנם. אנו קוראים לנציב הכבאות וההצלה, דדי שמחי, לפעול לטובת הכבאים במקום לנסות ולהכניס לארגון נורמות וערכים הזרים לו".

יחד עם זאת, הדגיש אנקורי, כי גם במקרה של שביתה, ארגון הכבאים יטפל באירועים מסכני חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר