האוטובוס החליק בשלג

תושב אלעד הורשע בדריסתו למוות של ילד מביתר עילית

בית המשפט הרשיע היום את נהג אוטובוס אגד מאלעד, שבעת סופת השלגים לפני יותר משנתיים דרס למוות את הילד משה פרץ תושב ביתר עילית: "נסע בצורה מסוכנת" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גופת הילד בזירת התאונה (צילום: דוברות צוות הצלה)

אברהם מארוקו, נהג אגד המתגורר בעיר אלעד, הורשע בגרימת מוות ברשלנות, בשל התנגשות האוטובוס בו נהג ברכב פרטי ליד בית שמש, שכתוצאה ממנה נהרג הילד משה פרץ בן ה-13 מביתר עילית.

התאונה אירעה בעת סופת שלגים, ולטענת הנהג, האוטובוס החליק על השלג שלא באשמתו, אך לדברי השופט בנימוקי פסק הדין, הנהג "נסע בצורה מסוכנת".

מסעיפי ההרשעה עולה, כי הנהג נסע במהירות שלא התאימה לתנאי הכביש למרות שירד שלג, וכתוצאה מכך איבד שליטה על האוטובוס והתנגש ברכב שבו נסע הילד.

בנצי מנדלוביץ מ'צוות הצלה' סיפר אז ל"כיכר השבת", כי "מדובר בתאונת דרכים שהתרחשה בכביש 375 מבית שמש בעליות לכיוון מושב מטע. על פי הדיווח של הצוותים שלנו מדובר בתאונת דרכים קשה. מדובר בתאונה בין אוטובוס לרכב פרטי. יורד ברד כבד במקום".

מעבר להרשעתו של מארוקו. השופט מתח גם ביקורת חריפה על חברת 'אגד': עם סיום משמרת העבודה של נהג האוטובוס, כשהגיע לתחנה המרכזית בירושלים, התברר כי בשל תנאי מזג האוויר נחסמו לתנועה כביש מספר 1 וכביש מספר 443. הסדרן שנכח במקום השאיר לשיקול דעתו את הבחירה אם להישאר בירושלים או לחזור לביתו.

הנהג סיפר בעדותו כי "סדרן בשם יעקב אמר לי או להישאר בירושלים או לחזור הביתה לפי שיקול דעתי".

אף שהפרקליטות החליטה שלא להעמיד לדין גורמים באגד, כותב השופט: "אני סבור כי בנסיבות שלפנינו התרשלו האחראים באגד בהתנהגותם משלא ניתנה הוראה ברורה האוסרת המשך נסיעה באוטובוס או לכל הפחות הקפדה על הנחיות ברורות לנהיגה באותם תנאי מזג האוויר".

"אין חולק כי לא מדובר במזג אוויר שגרתי אלא במזג אוויר סוער ונדיר לאזורנו", ממשיך השופט. "אמנם לא מדובר בנסיעה שנערכה במסגרת עבודתו של הנאשם אלא מחוץ לשעות העבודה אולם על אגד כבעלת האוטובוסים והמעסיקה של הנאשם מוטלת החובה לדאוג לשלומם וביטחונם של משתמשי הדרך ובמקרה דנן, נוכח תנאי מזג האוויר וחסימת הכבישים היה חובה להנחות את הסדרנים שלא לאפשר יציאת האוטובוסים בדרכים שלא הוכנו למזג אוויר שכזה. ויתרה מזאת, כלל לא ברור מדוע האוטובוס לא היה מצויד בשרשראות לצמיגים למניעת החלקה על השלג".

גזר דינו של נהג האוטובוס מאלעד ינתן במועד מאוחר יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר