שר החוץ הסעודי: חיזבאללה ארגון טרור

שר החוץ הסעודי, עאדל אל ג'ובייר אמר בביקורו במוסקבה כי יש להוריד את אסד מכיסאו וכי אין לחיזבאללה מקום בשום מקום בעולם זאת בניגוד לעמדת רוסיה שאסד ידידה (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: משרד החוץ הרוסי)

ההשפעה של בחירתו של טראמפ וחיזוקה של ארה"ב בזירה הבינלאומית ניכרת גם בהתנהלות המדינות השונות מול רוסיה ובנות בריתה. שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר אמר היום (רביעי) במסיבת עיתונאים עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב במוסקבה כי "לבשאר אסד אין מקום בעתידה של סוריה, ולחיזבאללה בשום מקום בעולם". הוא אמר שיש לשים קץ להתערבות של איראן בנעשה במזרח התיכון.

מנגד, לברוב הבהיר כי מבחינת רוסיה, "חיזבאללה הלבנוני אינו ארגון טרור ונוכחותו בסוריה דומה לנוכחות חיל האוויר הרוסי והכוחות האיראניים שהגיעו בהזמנת הממשלה הסורית הלגיטימית". עם זאת אמר לעמיתו הסעודי כי "אפשר להתגבר על המחלוקות".

הרוסים עד עתה התעלמו מהקריאות של ערב הסעודית ומדינות נוספות להוריד את אסד מכיסאו בסוריה. מוסקבה גורסת כי עתידו צריך להיקבע על-ידי העם הסורי אלא שהעם הסורי מפורז ומפורד ומיליונים נמלטו כבר מהמדינה המדממת.

השר הסעודי האשים את המשטר הסורי בהפרות חוזרות ונשנות של הפסקת האש במדינה והבהיר כי "על המשטר הסורי לשלם את מחיר המתקפה הכימית, ועליו להוכיח שאין בידיו נשק כימי".

דבריו של אל ג'ובייר נאמרו על רקע הודעת שר החוץ הצרפתי ז'אן מארק-איירו שקבע כי בדיקת דגימות מזירת הטבח העלתה כי "ללא ספק" נעשה שימוש בגז העצבים סארין בעיירה חאן שייחון על ידי אנשי משטרו של אסד.

השר הסעודי הוסיף כי חיזבאללה מבצע פעולות בכל המזרח התיכון בהנחיית האינטרסים של אירן השיעית. "אנו פועלים לשים קץ להתערבות של איראן וחיזבאללה באזור", אמר.

אל-ג׳ובייר ציין בדבריו במסיבת העיתונאים כי סעודיה ורוסיה מסכימות "לכבד את ריבונותן של מדינות". כמו כן, הוא שיבח את עמדתה של רוסיה בעניין הפלסטיני. למרות חילוקי הדעות הפומביים, הביע השר הסעודי אופטימיות בנוגע לשיחות השלום בקזחסטן, וציין כי אינו רואה מקום להרחיב את הפורום שאותו מנהלות רוסיה, טורקיה ואיראן.

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית המזוהה עם ארגון חיזבאללה דיווחה כי שרי ההגנה של רוסיה, איראן וסוריה יערכו פגישה משולשת היום במוסקבה ובה יעסקו במצב בסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר