סאגת השבת במירון

הסכם מול המפכ"ל: בויאן דוחה את ההדלקה

האדמו"ר מבויאן הורה לדחות את ההדלקה בל"ג בעומר במירון לשעה 01:15 בלילה, וכך יהיה למשטרה לאור הסיכומים עימה מספיק זמן להיערך מבלי צוך בחילול שבת. הפרטים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ל"ג בעומר במירון, בשנה שעברה (צילום: דוברות המשטרה)

הסערה סביב ההדלקות בלג בעומר במירון. לאחר פגישה חריגה ומיוחדת הערב של מפכ"ל המשטרה הערב במעונו של כ"ק האדמו"ר מבויאן, יש הסכם בין המשטרה שתמנע חילולי שבת במוצאי שבת ל"ג בעומר במירון.

לאור בקשת האדמו"ר מהמפכ"ל להימנע מחילולי שבת לאור ההיערכות המקיפה באתר הקדוש במירון, הורה האדמו"ר לדחות את ההדלקה לשעה 01:15 במירון כאשר כך יהיה למשטרה לאור הסיכומים עימה, מספיק זמן להיערך מאז צאת השבת וזאת ללא חילול שבת כלל.

האדמו"ר אשר ממשיך את שושלת אדמורי בויאן בהדלקת המדורה הראשונה והמרכזית במירון, בירך את מפכל המשטרה ורב המשטרה שיזכו לברכה בכל העניינים לאור שמירת השבת. יצוין כי בפגישה נכח גם רב הכותל והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ.

בחסידות מציינים כי ההסכמות לדחית ההדלקה רק לשעה 01:15 ולא לשלוש בבוקר או ללמחרת, מהווה הצלחה של חסידות ביאאן שפעלה להמשיך את המסורת לאורך כל השנים להדליק את המדורה המרכזית בליל ל"ג בעומר, אולם לאור דרישתו של כ"ק האדמו"ר הדבר נעשה בתיאום מלא עם המשטרה שהבטיחה שיימנעו כל חילולי שבת עם הדחיה של ההדלקה לשעה 01:15

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר