ממלכתי או עבודה?

תוכנית טראמפ: הכרה בירושלים ובמדינה פלסטינית

משלחת אמריקאית תגיע היום (ה') לישראל כדי לדון בפרטי ביקורו של טראמפ בישראל בקרוב. על פי התכנית, יכיר טראמפ בירושלים כבירת ישראל אך מנגד גם במדינה פלסטינית (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טראמפ ונתניהו בביקור בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

משלחת אמריקנית תנחת במהלך היום (חמישי) בישראל בכדי לתאם את ביקורו ההיסטורי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב -21 במאי.

אך נראה כי נשיא ארה"ב לא סתם בוחר לפתוח את הביקור הראשון שלו במדינה זרה דווקא בישראל. על פי הפרסום ב'ידיעות אחרונות', טראמפ מתכוון להכיר לראשונה בירושלים כבירת ישראל ובמקביל להצהיר תמיכה במדינה פלסטינית. עם זאת, טראמפ לא יכריז בינתיים על העברת השגרירות מת"א לירושלים - כפי שהבטיח במסע הבחירות.

עוד דווח בעיתון, כי עד כה לא הוחלט האם הביקור, שיימשך יום וחצי, ייחשב כ'ביקור עבודה' או 'ביקור ממלכתי'. במידה והביקור יהיה ממלכתי הרי שהמארח הרשמי יהיה נשיא המדינה ראובן ריבלין, וטראמפ יוכל לנאום בכנסת ויצטרך גם לבקר ב'יד ושם'. ב'ביקור עבודה' המארח הרשמי הינו ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יצוין, כי ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל מגיע לאחר הזמנתו האישית של נתניהו במהלך ביקורו בבית הלבן. ראש הממשלה ביקש מטראמפ להעביר מסר של ידידות. ביקורו הצפוי של טראמפ נעשה בניגוד לנשיא הקודם ברק אובמה שהגיע לביקור במצרים, אך פסח על ישראל במהלך כל הקדנציה הראשונה שלו וספג על כך ביקורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר