דיווחים זרים

יעד התקיפה: רכבת הנשק מאיראן לידי חיזבאללה

על פי דיווחים זרים של גורמי מודיעין התקיפה לפנות בוקר בשדה התעופה של דמשק כוונה נגד משלוח נשק גדול במיוחד שהגיע ברכבת אווירית מאיראן עבור חיזבאללה (העולם הערבי)

תיעוד של הפיצוצים בדמשק (צילום: מרחבי הרשת)

התקיפה הלילה (חמישי) על מצבור הנשק של חיזבאללה באזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק שמיוחסת על ידי גורמים זרים לישראל, כוונה על פי ההערכות נגד כמויות נשק גדולות שהוטסו מאיראן עבור אנשי חיזבאללה הנלחמים לצדו של אסד.

ברשת "אל מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי הטילים נורו משטח ישראל מהמרחב האווירי של רמת הגולן.

על פי הדיווחים מפי גורמי מודיעין זרים, מדובר במשלוח גדול במיוחד שהגיעו מאיראן ביממה האחרונה. לפי בלוג המודיעין "אינטלי טיימס", איראן הפעילה רכבת אווירית שכללה שימוש בחברות מטען אזרחיות ובשני מטוסי 747, כשאחד מהם הוא מטוס של חיל האוויר האיראני.

עוד דווח בבלוג כי במהלך התקיפה הופצצו גם מאגרי דלק - מה שמרמז על הקשר לתשתיות של המראות ונחיתות של מטוסי המטען שמגיעים מאיראן. בין היתר צוין בבלוג כי אחד המטוסים שנכלל ברכבת האווירית הוא מדגם בואינג 747 של חברת תעופה בשם "קשם פארס", שהושק רק החודש.

גורם צבאי סורי אישר הבוקר (יום ה') לסוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי ישראל תקפה את אחד המוצבים הצבאיים בדרום מערב נמל התעופה של דמשק לפנות בוקר. לדבריו, כמה טילים שוגרו מתוך שטח ישראל וכתוצאה מכך אירעו פיצוצים במקום ונגרמו נזקים. הגורם אמר כי "התוקפנות הישראלית היא חלק מניסיון נואש להרים את המורל של כנופיות הטרור שקורסות כתוצאה מההתקפות של צבא סוריה. התוקפנות הזו לא תניא אותנו מהמשך המלחמה נגד הטרור והבסתו".

בבלוג נטען כי בעיתוי מעניין הגיע אתמול לדמשק שגרירה החדש של איראן בבירת סוריה, ג'וואד תרכ אבאדי, דרך נמל התעופה הבינלאומי של דמשק. מספר בכירים סורים ואיראנים קיבלו את פניו בשדה ומאוחר יותר הוא אף נפגש עם שר החוץ הסורי, וליד אל-מועלם.

לפי הערכות המודיעין, אבאדי, שמונה לתפקידו בחודש ינואר, הוא איש מפתח בציר הברחות הנשק מאיראן לסוריה, והוא הגיע אתמול יחד עם הרכבת האווירית שכנראה כללה משלוח של אמצעי לחימה מתקדמים.

בבלוג נטען כי המינוי של השגריר נקבע בין השאר על ידי משמרות המהפכה ובתפקידו האחרון שימש בין השנים 2011 ל-2015 כשגריר איראן בסודן, עד ש"הועזב" על רקע ההאשמות של סודן נגד איראן על ניסיונה לבנות מוקדי השפעה במדינה, לצד העובדה כי בשנות כהונתו שימשו סודן ובירתה מרכז לייצור והברחות אמל"ח לנתמכי איראן בעזה, סוריה ולבנון. במקביל הוא כיהן בעבר כשגריר בבחריין ובניגריה וגם כמיופה כוח בשגרירות האיראנית בכוויית.

כלי תקשורת בסוריה, המזוהים עם משטר אסד, דיווחו כי סמוך לשעה 3:20 לפנות בוקר נשמעו סדרת פיצוצים עזים באזור שדה התעופה הבינלאומי בדמשק. על פי מקורות בכירים מטעם המורדים בסוריה, התקיפות סמוך לשדה התעופה בדמשק פגעו במצבורי נשק ששימשו כוחות בתמיכת איראן והגיעו בשיירה אווירית מטהרן לבירה הסורית. על פי הדיווח, בוצעו חמש תקיפות על המתחם בשדה התעופה.

בתקשורת הערבית ייחסו כאמור, את התקיפה לישראל, אם כי כאמור לא הוצגה שום הוכחה לכך. בישראל כרגיל לא התייחסו לנושא בצורה רשמית.

שר התחבורה והשר לענייני מודיעין ישראל כץ, אישר הבוקר בראיון לגל"צ כי ישראל מונעת העברת משלוחי נשק לחיזבאללה, אך סירב לייחס במפורש את התקיפה הנוכחית לישראל. "אני יכולה לאשר שהאירוע בסוריה תואם לחלוטין את מדיניות ישראל - לפעול כדי למנוע הברחת נשק מתקדם מסוריה לחיזבאללה בלבנון ע"י איראן", אמר השר כץ.

"אמרנו שבכל עת שנקבל מידע מודיעיני על ניסיון להבריח, זה קו אדום ומבחינתנו אנחנו נפעל", הוסיף כץ. "צריך להבין כי איראן היא התומכת הגדולה ביותר של טרור בעולם היום ואנחנו צריכים לעשות הכול כדי למנוע ממנה לקיים נוכחות קבועה בסוריה. אנחנו צריכים לפעול להגיע להבנות עם ארה"ב להטיל סנקציות כלכליות חדשות על איראן, עד שהיא תפסיק את החימוש והמימון של חיזבאללה וארגוני טרור באזור הזה. זו מטרה משותפת - לא רק לארה"ב ולנו, אלא גם למרבית המדינות הסוניות הערביות שרואות בחיזבאללה ובאיראן את האויבים הגדולים ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר