"האישה היחידה"

הרב מרווין האייר חושף: כך איוונקה טראמפ מגיעה לבית הכנסת

הרב משה חיים (מרווין) האייר, בן ה-78, ידוע כמקורב מאוד למשפחת טראמפ. בראיון ל'ידיעות אחרונות' הוא מספר על ההיכרות, הגיור של איוונקה ותפילותיה בבית כנסת (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

הרב משה חיים (מרווין) האייר, נחשב לאחד הרבנים האורתודוקסים המשפיעים והידועים בארה"ב. הרב האייר בן ה-78 הוא מייסד "מרכז שמעון ויזנטל" ו"מוזיאון הסובלנות" בלוס אנג'לס וכן זה המוקם בימים אלו בישראל.

הרב האייר ידוע כמקורב מאוד למשפחת טראמפ ואף התכבד במעמד ההשבעה של הנשיא דונלד טראמפ לשאת דברי תפילה מתוקף מעמדו כאיש דת בכיר.

הרב האייר נבחר להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב זאת למרות ההתנגדות שהביעו ראשי ארגונים רפורמים שביקשו לפסול את מועמדותו.

בראיון לעיתונאית סמדר שיר בעיתון ''ידיעות אחרונות'' סיפר הרב על היכרותו עם נשיא ארה"ב, שלפני 15 שנים הגיע למרכז ויזנטל. "לא ידעתי שהוא אמור להגיע, הוא לא הודיע מראש, ודווקא באותו היום הייתי מחוץ לעיר, הוא בא עם מלניה, שהייתה אז ארוסתו, וכתב בספר האורחים 'גרייט ג'וב'".

"חמש שנים לאחר מכן פגשתי אותו בארוחת ליל הסדר שנערכה בבית מלון באריזונה ומאז הפכנו אותה למסורת", הוא מספר, "מדי שנה אנחנו אוכלים מצות יחד עם ג'ראד קושנר ואיוונקה טראמפ".

הרב הייאר מספר כי איוונקה עברה גיור אורתודוכסי כהילכתו. "היא יכלה לקצר פינות, הרבה אנשים עושים את זה, אבל היא הלכה עד הסוף''.

הרב אף חושף כי בתו של נשיא ארה"ב מגיעה לתפילה במניין הראשון שנערך בשבת בבית הכנסת. ''בבית המלון שבו אנחנו מתאכסנים לליל הסדר יש בית כנסת, ובבוקר המחרת יש שני מניינים. הראשון בשבע בבוקר והשני בתשע''.

איוונקה מגיעה לבית הכנסת בבגדים צנועים, מספר הרב ומציין כי "היא האישה היחידה שמגיעה לבית הכנסת. חוץ מאשתי".

"יהודים רבים שואלים 'באיזה עמוד מחזיקים את הסידור?' אבל היא מסתדרת בכוחות עצמה", ציין הרב בחיוב את בקיאותה של בת הנשיא במסורת היהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר